سه شنبه 11 ارديبهشت 1403-20:49 شمسی /4/30/2024 8:49:23 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60860
  • زمان انتشار:شنبه 4 آذر 1402-9:54

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش خودرو در بازار جهانی سال ۲۰۲۴ با افزایش رشد ۳ درصدی به بیش از ۹۲ میلیون دستگاه برسد.
پیش بینی رشد ۳ درصدی بازار جهانی خودرو در سال ۲۰۲۴

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش J.D. Power و گلوبال دیتا، فروش خودروهای جدید ایالات‌متحده، شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر خرده‌فروشی، در ماه نوامبر به یک میلیون و ۲۳۶ هزار دستگاه می‌رسد که ۱۰.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

توماس کینگ، رئیس بخش داده و تجزیه وتحلیل در J.D. Power در بیانیه‌ای گفت: «رشد فروش با بهبود در دسترس بودن خودرو امکان پذیر است.»

انتظار می‌رود با وجود توقف تقریباً ۶ هفته ای کارگران اتحادیه خودروسازی آمریکا، سطح موجودی خرده فروشی در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته ۷.۵ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۳.۷ درصد افزایش داشته باشد. با این حال، انباشت موجودی منجر به کاهش ۱.۹ درصدی قیمت معاملات در مقایسه با سال گذشته با میانگین قیمت خودروهای خرده فروشی جدید شد.

کینگ گفت: افزایش عرضه خودروهای جدید و نرخ‌های بهره بالاتر منجر به کاهش سود هر واحد فروش می‌شود اما این سود همچنان از سطح قبل از همه‌گیری فراتر می‌رود.

J.D. Power و گلوبال دیتا همچنین پیش‌بینی سالانه فروش جهانی خودروهای سبک را به ۸۹.۳ میلیون دستگاه افزایش داده‌اند که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در همین حال، پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۴ بدون تغییر در ۹۲.۳ میلیون واحد است که نسبت به سال ۲۰۲۳ رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، جف شوستر، معاون اجرایی گلوبال دیتا گفت: «بازار ممکن است به پایان تقاضای واقعی متوقف‌شده ناشی از همه‌گیری برسد، مگر اینکه کاهش قابل‌توجهی در قیمت‌های معاملات در سراسر جهان رخ دهد.»


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین