سه شنبه 1 خرداد 1403-1:57 شمسی /5/21/2024 1:57:44 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63477
  • زمان انتشار:سه شنبه 11 ارديبهشت 1403-7:23

مخالفان خودروهای برقی همواره قیمت بالای تعویض باتری را دلیلی برای دوری از وسایل نقلیه برقی عنوان می‌کنند، اما مطالعه اخیر و داده‌های گردآوری‌شده نشان می‌دهد که نباید چندان نگران این موضوع بود.
نرخ پایین خرابی باتری خودروهای برقی

به گزارش خودرونامه، داده‌ها نشان می‌دهد به طور متوسط تنها ۱.۵درصد از خودروهای هیبریدی پلاگین به دلیل خرابی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ به تعویض باتری نیاز داشته‌اند و این تعداد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ به تنها یک‌درصد کاهش یافته است.

ویژگی‌هایی از جمله مدیریت حرارتی و سیستم‌های خنک‌کننده، عمر باتری را طولانی‌تر کرده است. تعداد تعویض باتری خودروهای هیبریدی پلاگین قبل از مدل سال ۲۰۱۵ قطعا بیشتر بود.

خودروهای مدل ۲۰۱۴ دارای نرخ تعویض ۳.۹درصدی هستند، در‌حالی‌که خودروهای ۲۰۱۳، نرخ ۴.۴درصدی دارند.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین