سه شنبه 11 ارديبهشت 1403-7:46 شمسی /4/30/2024 7:46:45 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:53787
  • زمان انتشار:پنجشنبه 19 مرداد 1402-8:12

فیسکر، خودروساز نوپای آمریکایی، در برنامه‌ای که از شبکه اجتماعی یوتیوب پخش شد سه مدل جدید رونمایی کرد. 
محصولات جدید فیسکر

این مدل‌ها شامل یک وانت، یک خودروی اسپرت و یک شاسی‌بلند ارزان است که به گفته کارخانه عرضه آنها از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. به گزارش BBC، فیسکر در‌حال‌حاضر یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام اوشن تولید می‌کند که عرضه‌اش به مشتریان به‌تازگی آغاز شده است. فیسکر براساس این خودرو یک وانت به نام آلاسکا خواهد ساخت.
آلاسکا با استانداردهای آمریکای شمالی یک وانت کوچک است، اما با خواباندن ردیف دوم صندلی و باز کردن درِ عقب می‌توان جای بار را از ۳۷/ ۱متر به حدود سه متر افزایش داد.مدل جدید دیگر کارخانه «پر» (Pear) نام دارد. فیسکر می‌گوید این شاسی‌بلند کوچک الکتریکی را با قیمتی کمتر از سی‌هزار دلار به مشتری عرضه خواهد کرد که در مقایسه با مدل‌های الکتریکی موجود در بازار قیمتی ارزان است. با توجه به سوبسید هفت‌هزار و ۵۰۰دلاری دولت آمریکا به خریداران خودرو‌های الکتریکی، این خودرو در آمریکا ارزان‌تر هم خواهد بود. هنریک فیسکر، بنیانگذار کارخانه، در مراسم رونمایی خودرو گفت که برای کم کردن هزینه تولید، از روش‌های مختلفی استفاده شده که یکی کاهش تعداد قطعات است. به گفته او قطعات Pear در مقایسه با خودرو‌های دیگر ۳۵ درصد کمتر است.

همزمان آقای فیسکر تاکید کرد که کاهش هزینه بر توانایی خودرو تاثیری ندارد و همه مدل‌های فیسکر باید دست‌کم در چهار ویژگی در بازار بهترین باشند. فیسکر همزمان با این خودرو، در حال طراحی یک مدل لوکس اسپرت الکتریکی است که با قیمت ۳۸۵هزار دلار فروخته خواهد شد. این خودرو که نامش «رونین» است چهاردر کوپه است، اما سقفی از جنس فیبر کربن دارد که با فشار دکمه‌ای باز می‌شود. رونین سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع هزار اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و به گفته مدیر کارخانه شتاب صفر تا ۶۰مایل (۹۶کیلومتر) در ساعتش دو ثانیه است. فیسکر می‌گوید خودرو می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۰۰مایل (۹۶۵کیلومتر) حرکت کند. فیسکر همچنین یک مدل اسپرت از اوشن نمایش داد که برای رانندگی آف‌رود تجهیز شده است. این کارخانه قرار بود در سال ۲۰۲۳ بین ۳۲ تا ۳۶هزار دستگاه از مدل اوشن تولید کند، اما هفته گذشته اعلام کرد که تا پایان سال نمی‌تواند بیشتر از ۲۳هزار دستگاه خودرو بسازد. فیسکر زیان‌ده است، اما پیش‌بینی کرده با آغاز فروش مدل اوشن بتواند تا پایان سال به سود برسد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین