چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403-0:6 شمسی /5/1/2024 12:06:34 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:51838
  • زمان انتشار:دوشنبه 18 ارديبهشت 1402-9:23

مزدای آمریکای شمالی گزارش می‌دهد که فروش خودروی آن در ایالات متحده در ماه آوریل با ۵/ ۷درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به تعداد ۳۲هزار و ۳۵۱ دستگاه رسیده است. 
ضعف مزدا در فروش برقی‌ها

این شرکت در چهارماهه نخست سال تعداد ۱۲۰هزار و ۷۳۵ دستگاه فروخته است که نسبت به سال گذشته ۵/ ۷درصد افزایش داشته است. به عبارت دیگر، برند ژاپنی نسبتا خوب عمل می‌کند، چیزی که نمی‌توانیم در مورد فروش خودروهای تمام‌الکتریکی آن بگوییم.

در ماه آوریل، مزدا ۱۷ دستگاه تمام الکتریکی مزدا MX-۳۰ فروخت که ۷۸درصد کمتر از یک سال قبل (۷۸ دستگاه) و تنها ۱/ ۰درصد از کل حجم برند بود. تنها نکته مثبتی که می‌توانیم پیدا کنیم این است که آوریل بهترین ماه برای نسخه مدل سال ۲۰۲۳ تاکنون و بهترین نتیجه برای این مدل در ۱۰ ماه گذشته بوده است. مزدا تاکنون ۳۲ دستگاه MX-۳۰ در ایالات متحده (در واقع فقط در کالیفرنیا) فروخته است که تقریبا ۸۸درصد کمتر از یک سال پیش در این زمان است. مشخص نیست آیا فروش پایین صرفا به عرضه محدود مربوط می‌شود یا اینکه خودروها در دسترس هستند اما تقاضا ضعیف است (مخصوصا از آنجایی که خودرو واجد شرایط دریافت ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال نیست). ممکن است این اتفاق ترکیبی از هر سه دلیل باشد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین