چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403-6:46 شمسی /5/1/2024 6:46:30 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:50512
  • زمان انتشار:سه شنبه 15 فروردين 1402-16:20

وزیر صمت با بیان اینکه دو برنامه در مهار تورم و رشد تولید تهیه شده که به زودی منتشر و اجرایی خواهیم کرد، گفت: تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری قطعی است.
وزیر صمت: تولید ۱.۶ میلیون خودرو قطعی است

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، سید رضا فاطمی امین درباره وضعیت صنعت خودرو اظهار داشت: بخش صنعت، معدن و تجارت در ۹۰ رشته کشور فعالیت دارد که ۲۷ رشته آن را وزارت صنعت، معدن و تجارت یعنی تقریباً یک سوم کل فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را مدیریت می‌کند که یکی از این ۲۷ رشته خودرو است و همه چیز خودرو نیست.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته رشد خوبی داشتیم یعنی رتبه ایران به رتبه شانزدهم دنیا به لحاظ تولید افزایش یافت و حدود ۴۰ درصد رشد تولید در سال ۱۴۰۱ داشتیم.

فاطمی امین گفت: قبل از آغاز امسال از شرکت‌های خودروسازی برنامه‌هایشان را گرفته‌ایم که آمار تولید قابل توجهی را در برنامه‌های خود قرار دادند و کف تولید خودرو یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: نیاز بازار ایران همانطور که قبلاً اشاره کردم یک و نیم میلیون دستگاه است. از سال ۹۷ تولید، زیر یک میلیون دستگاه بود پارسال برای اولین بار بعد از سال ۹۷، یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه تولید شد که رشد بسیار خوبی رقم زده شد.

وی تصریح کرد: امسال با صحبت‌هایی که با شرکت‌های بزرگ خودروسازی داشتیم کار بسیار قوی آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای که خودروسازها به ما داده‌اند تولید آن‌ها بسیار بالا خواهد رفت، اما تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه را اطمینان داریم که محقق خواهد شد؛ ما در وزارتخانه تلاش می‌کنیم که خودروسازها برنامه خود را عملیاتی کنند و تولید را به آن حدی که ما در نظر داریم، برسانند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین