چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403-18:49 شمسی /5/8/2024 6:49:42 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35785
  • زمان انتشار:پنجشنبه 2 تير 1401-14:43

دو خودروساز بزرگ کشور موفق شدند بهار امسال را با تولید ۱۶۷ هزار و ۷۰۱ دستگاه خودروی کامل به پایان برسانند، آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد چشمگیر ۲۸۹ درصدی نشان می‌دهد.
رشد ۲۸۹ درصدی تولید خودروی کامل در بهار ۱۴۰۱

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، در مدت مشابه سال گذشته ایران‌خودرو و سایپا فقط ۴۳هزار و ۱۳۴ دستگاه خودروی کامل تولید کرده بودند.

در سه‌ماهه نخست امسال دو خودروساز بزرگ یادشده همچنین ۴۱ هزار و ۲۱۸ دستگاه خودروی ناقص تولید کردند که به این ترتیب جمع تولیدات (کامل و ناقص) آنها به ۲۰۸ هزار و ۹۱۹ دستگاه رسید که نشان‌دهنده تحقق ۸۸ درصدی برنامه‌های آنها است.

بر پایه این گزارش، در بهار امسال آمار تحویل ایران‌خودرو و سایپا با رشد ۳۶ درصدی همراه بود و به ۲۴۶ هزار و ۵۸۳ دستگاه رسید.

همچنین تعهدات معوق آنها کاهش ۷۰ درصد داشت و به ۲۱‌هزار و ۵۲۸ دستگاه رسید.

شایان ذکر است جمع آمار خودروی ناقص انباشته در کف پارکینگ این دو خودروساز تا پایان خردادماه امسال به ۴۲ هزار و ۴۲۰ دستگاه کاهش یافت که سهم ایران خودرو ۲۳‌هزار و ۷۸۰ دستگاه و سهم سایپا ۱۸هزار و ۶۴۰ دستگاه است.

به گزارش ایرنا، تامین قطعات موردنیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپو شده در انبارهای شرکت‌های خودروساز به بازار تا نصاب استاندارد، یکی از فرامین هشت ماده‌ای رئیس‌جمهور به خودروسازان است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین