جمعه 21 ارديبهشت 1403-18:38 شمسی /5/10/2024 6:38:42 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35630
  • زمان انتشار:چهارشنبه 11 خرداد 1401-17:3

فولکس واگن، از بزرگ ترین خودروسازان جهان که در سال ۱۹۳۷ در دوران آدولف هیتلر تاسیس شد، حالا 85 سالگی اش را جشن می گیرد. 
فولکس واگن 85 ساله شد

به گزارش خودرونامه، پروژه خودرو مردم" در آغاز دهه ۳۰ میلادی کلید خورد که بیشتر محصولات لوکس و گران قیمت بودند. هیتلر اعلام کرد که قیمت این خودرو با گنجایش ۲ بزرگسال و ۳ کودک، ۳۹۶ دلار آمریکا خواهد بود که در آن زمان برابر با قیمت یک موتورسیکلت بود.
در سال ۱۹۳۷ اولین خودروی برند فولکس واگن با کد شرکت کی دی اف به تولید رسید که سپس با نام فولکس قورباغه ای شناخته شد.
اما کارخانه فولکس واگن از اشغال و آسیب در جنگ جهانی دوم تا تاج گذاری در خودروسازی جهان راه درازی را پیمود. از سال ۲۰۱۱ تا کنون بزرگترین خودروساز اروپا است و اکنون پس از تویوتا، دومین خودروساز بزرگ جهان به حساب می آید. فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ از نظر فروش بر تويوتا غلبه کرد و در ۲۰۱۷ هم با فروش بیش از ۱۰ میلیون خودرو، توانست عنوان بزرگترین خودروساز جهان را حفظ کند.
فولکس واگن مالک برندهای آئودی، پورشه، بنتلی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، ایتال دیزاین و دوکاتی هم هست. همچنین این گروه دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو در ۲۴ کشور و ۳۴۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه است.
بزرگترین بازار این شرکت در چین است و ۴۰ درصد از سود و فروش ها در این کشور انجام می شود.
دو هفته پیش فولکس واگن از مدل جدیدی رونمایی کرد که با اقتباس از یکی از مشهورترین مدل هایش در دهه پنجاه میلادی ساخته شده است. این مدل، آی دی باز (ID Buzz) الکتریکی نام دارد که با سامانه خودران سطح ۴ در مسیرهای مشخص بدون راننده حرکت می کند. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین