چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403-4:46 شمسی /5/1/2024 4:46:38 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:33176
  • زمان انتشار:دوشنبه 15 فروردين 1401-0:16
از 25 اسفند تا 12 فروردین نزدیک به 700 نفر در تصادفات جاده ای جان باختند

هرچند تعداد کشته های نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، با این حال سه گانه "خطای انسانی"، "وسیله نقلیه" و "راه" همچنان در جاده های کشور قربانی می گیرد. در این بین، هرچند خودرو نقش بسیار مهمی در وقوع تصادفات جاده ای و مرگ و میر دارد، با این حال نمی توان از سهم جاده های ناایمن و خطای انسانی نیز در این ماجرا غافل شد.
نوروز پر حادثه جاده ها

به گزارش خبرنگار خودرونامه، از ۲۵ اسفند 1400 تا شب گذشته ۶۶۳ هموطن در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند؛ آمار جانباختگان تصادف های نوروزی نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کمتر است. ان طور که رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور عنوان کرده، از ۲۵ اسفند تا شب گذشته ۶۶۳ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند.

به گفته سرهنگ شیرانی، از ۲۵ اسفند تا شب گذشته ۶۶۳ نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کمتر است. به گفته رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، در این مدت  ۹ هزار ۴۰۷  تصادف جرحی روی داده که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

تصادفات جاده ای نوروز امسال اما در حالی است که خیلی ها معتقدند ضعف کیفی خودروها دلیل اصلی تصادفات جاده ای است. بدون شک کیفیت پایین خودروها نقش مهمی در بروز تصادفات جاده ای دارد، با این حال عامل خطای انسانی و جاده های نا ایمن را نیز نمی توان از لیست عوامل حادثه زا حذف کرد. طبعا بهبود کیفی خودروهای داخلی می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد، اما در کنار آن، باید فکری به حال جاده های نا ایمن و همچنین ارتقای فرهنگ رانندگی کرد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین