پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403-1:25 شمسی /5/9/2024 1:25:25 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1034
  • زمان انتشار:دوشنبه 25 مرداد 1395-6:40
سعید لیلاز عنوان کرد:

سعید لیلاز گفت: به تازگی لیستی از 25 اقدام سازنده دولت در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی را آماده کرده ام که صنعت خودرو نیز در این لیست قرار گرفته است.
آماده شدن لیست 25 فقره از فعالیت های مثبت دولت روحانی/ صنعت خودرو جزو این لیست است

سعید لیلاز در گفت و گو با «خودرو‌نامه» با بیان اینکه به تازگی لیستی از 25 اقدام سازنده دولت در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی را آماده کرده، گفت: دولت آقای روحانی در سه سال نخست فعالیت های خود توانسته اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد که هر کدام از آنها اگر در دولت قبل انجام می شد مدال افتخار به دولتمردان هدیه می‌کردند.

او گفت: به تازگی لیستی از 25 اقدام سازنده دولت در عرصه های مختلف آماده کرده ام که این لیست نشان می‌دهد دولت به رغم وجود تحریم ها و در سایه کمبود منابع چه اقدامات شگرفی را انجام داده و توانسته تا اقتصاد ایران را به مسیر عقلانیت و توسعه باز گرداند.

او گفت: برای نخستین بار پس از دهه ها، نه تنها امسال در گندم به خودکفایی می رسیم بلکه قادر خواهیم بود مازاد آن را صادر کرده و از یک وارد کننده بزرگ به یک صادر کننده تبدیل شویم. این در حالیست که وقتی دولت یازدهم امور را در دست گرفت فقط برای 18 روز گندم در سیلوها انبار شده بود.

این کارشناس اقتصاد سیاسی افزود: همچنین با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران صادر کننده بنزین تبدیل خواهد شد و دیگر به واردات آن روی نخواهد آورد. هر کدام از این دو اقدام اگر در دولت قبل اتاق افتاده بود، انواع تریبون ها برای سلامتی دولتمردان سلام و صلوات می فرستادند و آنها را مدح می کردند اما این دولت بدون هیچ گونه ادعایی این اقدامات را انجام داده است.

لیلاز گفت: در صنعت خودرو توانسته ایم دو قرارداد بزرگ را با جذب سرمایه گذاری به امضا برسانیم و با سایر بزرگان دنیا هم در این زمینه صحبت کنیم این در حالیست که تا سالها پیش خودروسازان بزرگ دنیا حتی جواب نامه های ما را نمی دادند.

او افزود: این لیست 25 فقره ای به زودی منتشر خواهد شد و کارشناسان اقتصادی کشور می توانند مواردی را که خود به چشم دیده اند بر این لیست بیافزایند تا نشان دهد که دولت یازدهم چه اقدامات شگرفی در اقتصاد انجام داده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:خودرو نامه

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین