دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-21:8 شمسی /4/29/2024 9:08:32 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63315
  • زمان انتشار:سه شنبه 28 فروردين 1403-14:41
فعال و کارشناس صنعت خودرو

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر قرار است معیشت مردم بهبود یافته و توسعه کلان اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را شاهد باشیم، تنها راه آن افزایش تولید رقابتی است. درحالی‌که دستیابی به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده تولید در خودروسازی‌های بزرگ کشور تلاش مضاعفی را می‌طلبد.
تنها راهکار رهایی صنعت خودرو از معضلات تولید رقابتی است

به گزارش خودرونامه به نقل از دنیای خودرو، در همین راستا علیرضا قربانی نژاد فعال و کارشناس صنعت خودرو در ادامه با اشاره به برنامه‌های مکمل که جبران عقب‌ماندگی از برنامه تولید خودروسازان را پوشش خواهد داد، بررسی می‌کند.

خودروسازان بزرگ کشور چه میزان به برنامه‌های تولید در سال ۱۴۰۲ عمل کرده اند؟

به‌طور معمول خودروسازان در ماه‌های پایانی سال به‌منظور جبران کاستی‌های طول سال در اجرای برنامه‌ها، به همت و تلاشی مضاعف می‌پردازند که از آن جمله برنامه‌ریزی برای دستیابی به تیراژ ماهانه ۶۰ تا ۷۰هزار دستگاهی هر یک از خودروسازان بزرگ است.

برای تحقق وعده افزایش تیراژتولید به‌گفته وزیر به‌منظور مهار قیمت محصولات چه اقداماتی باید صورت پذیرد؟

برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های موردنیاز که مهم‌ترین آن تامین قطعات است مهیا باشد. اکنون بخش عمده قطعات موردنیاز خودروهای پرتیراژ فعلی داخلی‌سازی شده و خودکفایی وجود دارد، اما همچنان در قطعات دیجیتالی، الکترونیکی، بخشی از قطعات جعبه‌دنده و تعداد کمی از سایر قطعات وابستگی‌هایی به خارج وجود دارد. اگر قطعه‌سازها با مشکل اقتصادی مواجه نشوند، تحقق تیراژهای اعلامی تولید خودرو دور از دسترس نخواهد بود.

پیشنهاد شما برای مسئولان و کارشناسان وزارت صمت برای سرعت بخشیدن به رشد و توسعه محصولات خودروسازان چیست؟

خودروسازان در سال‌های گذشته بخشی از مطالبات قطعه‌سازان را به صورت نقدی پرداخت می‌کردند، اما امروز به صورت تفاهم‌نامه سه‌جانبه، اوراق گام، خرید دین و غیره پرداختی‌ها انجام می‌شود که در زمان نقد کردن این ابزارها به‌ناچار باید بخشی از آنها را در بانک به صورت سپرده قرار دهیم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین