يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-3:17 شمسی /4/28/2024 3:17:47 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63098
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 اسفند 1402-7:56

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به‌تازگی خبر از ورود پلیس امنیت اقتصادی به ماجرای احتکار خودرو توسط یکی از شرکت‌های بزرگ داده است.
ماجرای دپوی ۱۴هزار دستگاه خودرو

به گفته سردار حسین رحیمی، برخی شهروندان در تماس با سامانه تلفنی پلیس امنیت اقتصادی، از دپوی تعداد زیادی خودرو در پارکینگ یکی از شرکت‌های مطرح خودروسازی کشور خبر داده‌اند. به گفته وی، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته است.

رحیمی تاکید کرده که طبق بررسی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، مشخص شد ۱۴هزار دستگاه محصول در پارکینگ موردنظر نگهداری می‌شود. رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد تعدادی از این خودروها پیش‌فروش و پلاک شده‌اند و تعدادی دیگر مراحل تحویل به مشتریان را سپری می‌کنند، گفت: همچنین با ورود کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، موضوع واگذاری خودروها به مشتریان شتاب بیشتری گرفته است.

او افزود: در پیگیری این پرونده مشخص شد احتکار و دپوی خودرو در این پارکینگ صورت نگرفته است و نگهداری خودروهای موجود، به دلیل وجود برخی ضوابط نام‌نویسی از سوی این شرکت اعلام شده است. رحیمی تاکید کرد: نظارت پلیس بر این فضاها و همچنین پیگیری گزارش‌های مردمی در اولویت پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار دارد.

دپوی خودرو در پارکینگ‌های خودروسازان و حساسیت عمومی به آن، موضوع جدیدی نیست و در این سال‌ها چندین بار تصاویری از محصولات دپویی ایران‌خودرو و سایپا در شبکه‌ای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده است.

هرچند خودروسازان معمولا دپوی عمدی محصولاتشان را رد کرده‌اند، اما شواهد و قرائن نشان داده گاهی در راستای فروش محصولاتشان با قیمت‌های بالاتر (قیمت‌های اصلاح‌شده توسط قیمت‌گذار) دست به دپوی عمدی زده‌اند. با‌این‌حال اصل ماجرای پارک خودرو در پارکینگ خودروسازان به‌خودی‌خود موضوع عجیبی نیست و الزاما معنی دپوی عمدی را نمی‌دهد.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین