يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-1:46 شمسی /4/28/2024 1:46:37 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62954
  • زمان انتشار:سه شنبه 8 اسفند 1402-6:1
نسل جدید کپی‌‌سازی در صنعت خودرو چین

جالب‌ترین مدل در این بخش کپی فورد برانکو است. این خودرو را با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌هایی که تقریبا هم‌اندازه رینگ‌ها به‌نظر می‌رسند، به‌راحتی می‌توان با یک شخصیت کارتونی اشتباه گرفت. کسانی که آفرودر لوکس‌تری می‌خواهند می‌توانند سراغ کپی G کلاس بروند که تناسبات بهتری دارد
شرکت جدیدی که هر آن‌ چه فکرش را بکنید برقی می‌کند!

به گزارش خودرونامه به نقل از دنیای خودرو، یک شرکت چینی به‌نام مِسایدز (Mecides) اقدام به‌ساخت کپی‌های کوچکی از خودروهای مشهور جهان کرده است. البته این خودروها الکتریکی هستند. طی سال‌های اخیر، خودروسازان چینی با ایجاد زبان طراحی خاص خود، از کپی‌برداری فاصله گرفته‌اند؛ اما هنوز هم شرکت‌های کوچک زیادی در این کشور اقدام به‌کپی خودروهای پرطرفدار جهان می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، مِسایدز است. برند نسبتا نوپایی که با ساخت خودروهای الکتریکی کوچکی که شبیه کاریکاتور خودروهای مشهور هستند، توانسته خود را مطرح کند. تنوع خودروهای مِسایدز آن‌قدر گسترده است که آن‌ها را در سه دسته مجزا قرار داده‌ایم. البته با توجه به‌اندازه و مشخصات تقریبا یکسان این خودروها، به‌نظر می‌رسد همه آن‌ها پلت‌فرم یکسانی دارند و صرفا در طراحی بیرونی با هم متفاوت هستند.

خودروهای لوکس

جذاب‌ترین خودروهای مِسایدز مدل‌هایی هستند که از انواع گران‌قیمت و سطح بالا کپی شده‌اند. هرچند تناسبات و چرخ‌های کوچک این خودروها به‌وضوح نشان می‌دهد که با کپی‌های کوچکی طرف هستیم، اما شباهات آن‌ها به‌خودروهای اصلی قابل ‌توجه است. درحالی‌که بوگاتی هنوز یک شاسی‌بلند تولید نکرده، مِسایدز با مدلی به‌نام MBJD این خلأ را پر کرده است.

نمای جلو این خودرو با جلوپنجره نعل اسبی کرومی، از کانسپت بوگاتی گالیبیه ۲۰۰۹ الهام گرفته است. برای کسانی که به‌بوگاتی علاقه‌ای ندارند هم گزینه‌های زیادی مثل کپی پورشه کاین و ماکان و حتی ۹۱۱ شاسی‌بلند وجود دارد.

علاوه‌بر این، خریداران می‌توانند شاسی‌بلندهای خاص‌تری مثل آستون‌مارتین DBX یا مازراتی گریکاله را نیز انتخاب کنند. عجیب این‌که روی دماغه گریکاله لوگوی پورشه دیده می‌شود! یکی دیگر از گزینه‌های عالی هم مینی رنجروور اسپرت با رینگ‌های ۱۳ اینچی پرایدی است!

پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای آفرودی

جالب‌ترین مدل در این بخش کپی فورد برانکو است. این خودرو را با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌هایی که تقریبا هم‌اندازه رینگ‌ها به‌نظر می‌رسند، به‌راحتی می‌توان با یک شخصیت کارتونی اشتباه گرفت. کسانی که آفرودر لوکس‌تری می‌خواهند می‌توانند سراغ کپی G کلاس بروند که تناسبات بهتری دارد.

در بخش پیکاپ‌ها می‌توان رم ۱۵۰۰ و تویوتا تاندرا را دید که حالا از پیکاپ فول‌سایز به‌مینی‌وانت تبدیل شده‌اند! این وانت‌ها که به‌صورت دو کابین ساخته شده‌اند، کشیده‌تر از دیگر مدل‌های مِسایدز هستند؛ اما نمی‌توانند چیزی سنگین‌تر از یک کوله‌پشتی را حمل کنند.

اگر فکر می‌کنید مِسایدز به هم‌وطنان خود رحم کرده است، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا این شرکت کپی کوچک چند مدل خودرو چینی از برندهای جتور، تانک، دانگ‌فنگ و بی‌وای‌دی را نیز ساخته است.

خودروهای معمولی

در این دسته، مدلی که از همه جالب‌تر به‌نظر می‌رسد مینی کانتریمن JCW است. اندازه این خودرو تا حدودی به‌کانتریمن واقعی نزدیک‌تر است و کاپوت کوتاه و چراغ‌های بزرگ جلو جلوه‌ای بامزه به آن بخشیده است.

کپی فولکس‌واگن ID.4 و اسمارت #1 هم دیگر مدل‌های قابل ‌توجه در این دسته هستند. همه این کپی‌ها با وجود اندازه کوچک، از کابین جاداری برخوردارند که می‌تواند تا پنج نفر را در خود جای دهد. تمام خودروها در داخل به صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی مجهز هستند و داشبورد آن‌ها مشابه نمونه واقعی طراحی شده است.

مشخصات فنی

از لحاظ ابعاد، مدل‌های هاچ‌بک بین ۳,۰۵۰ تا ۳,۸۰۰ میلی‌متر طول دارند؛ درحالی ‌که طول پیکاپ‌ها می‌تواند به ۴,۸۰۰ میلی‌متر برسد.

با وجود این اندازه کوچک، تمام خودروها به‌ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و کمک‌فنر مجهز هستند؛ هرچند که نباید انتظار سواری خیلی نرمی را از این کپی‌های ارزان‌قیمت چینی داشت.

اکثر این خودروها به‌یک موتور الکتریکی با ۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۸ نیوتون‌متر گشتاور مجهز هستند؛ اما مدل‌هایی مثل مینی کانتریمن و اسمارت #1 از موتوری قوی‌تر با ۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برند. این اعداد برای خودروهایی با این اندازه کوچک مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما باید توجه داشت که این خودروهای الکتریکی با وزن ۷۰۰ کیلوگرم، چندان سبک نیستند.

مِسایدز ظرفیت باتری این خودروها را در وب‌سایت خود ۲۶ کیلووات-ساعت ذکر کرده است؛ اما شعاع حرکتی خودروها متفاوت بوده و بسته به‌مدل بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل خواهد بود.

مِسایدز قیمت این خودروها را در وب‌سایت خود اعلام نکرده است؛ اما هم‌اکنون سفارشات خرید را می‌پذیرد. با توجه به‌خط تولید شلوغی که در تصاویر و ویدئوها دیده می‌شود، به‌نظر می‌رسد این شرکت سفارشات زیادی دریافت کرده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین