شنبه 8 ارديبهشت 1403-10:28 شمسی /4/27/2024 10:28:43 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62930
  • زمان انتشار:يکشنبه 6 اسفند 1402-16:26
مجوز واردات خودروهای لوکس برای جانبازان صادر شد

با اعلام لیست جدید خودروهای مجاز به واردات مخصوص جانبازان، مشخص شد آنها می توانند علاوه بر برندهایی مانند تویوتا، نیسان و فولکس واگن، خودروهای بنز و بی ام و نیز وارد کنند.
حواله بنز و بی ام و چند؟

به گزارش خبرنگار خودرونامه، پس از آزادسازی واردات خودرو، امتیازی ویژه برای جانبازان در این بخش در نظر گرفته شد و طبق مصوبه مربوطه، آنها می توانند بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش و با تشخیص و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران رأساً اقدام به واردات خودرو کنند.

پس از باز شدن سایت مخصوص ثبت نام خودروهای وارداتی جانبازان، بازار حواله فروشی این خودروها نیز داغ شد. هرچند حواله فروشی خودروهای وارداتی از مدت ها قبل و پس از ثبت نام دور نخست پیش فروش وارداتی ها رواج یافته، اما حواله خودروهای مخصوص جانبازان با توجه به ویژگی های خاص، جذابیت بسیار بیشتر و قیمت بالاتری دارد.

در این بین، امکان واردات خودرو با قیمت بالاتر از سقف مجاز برای عموم، جذابیت اصلی به شمار می رود. بر این اساس، جانبازان می توانند خودرو با قیمت تا سقف 35 هزار یورو وارد کنند، حال آنکه سقف قیمت واردات خودرو برای عموم، 20 هزار یورو است.

بنابراین خودروهایی که جانبازان امکان واردات آنها را دارند، لوکس تر است و از قیمت بسیار بالاتری در بازار کشور برخوردار خواهند بود. از همین رو، حواله فروشی خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان از چندین هفته پیش شکل گرفته و همچنان ادامه دارد. در آگهی های فروش، قیمت حواله خودروهای مخصوص جانبازان حتی تا 4 میلیارد تومان نیز پیشنهاد شده است. در واقع جانبازی که امتیاز واردات خودرو دارد، این امتیاز را به قیمت 4 میلیارد تومان می فروشد و شخص خریدار هرچند باید پول هنگفتی را بابت خرید این حواله بدهد، اما در نهایت سود کلانی نصیبش خواهد شد. این سود کلان از آن جهت است که خودروهای مخصوص جانبازان قیمت بسیار بالایی در بازار آزاد خواهند داشت.

حواله 4 میلیاردی به خودروهایی مانند تویوتا اختصاص دارد و این در حالی است که هم اکنون مجوز واردات بنز و بی ام و نیز برای جانبازان صادر شده است. با توجه به قیمت بالاتر و جذابیت بیشتر بنز و بی ام و نسبت به دیگر خودروهای وارداتی، به نظر می رسد پس از پایان دور جدید ویرایش و ثبت نام جانبازان، قیمت حواله های مورد بحث بسیار بالاتر برود.

اگر فرض کنیم قیمت بازار آزاد فلان بنز وارداتی توسط جانبازان، مثلا 12 میلیارد تومان باشد، حواله آن حتما بالای پنج میلیارد تومان و بلکه شاید بیش از این قیمت خواهد داشت. 

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین