پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-5:21 شمسی /5/2/2024 5:21:21 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62916
  • زمان انتشار:شنبه 5 اسفند 1402-6:48

مدیر طراحی ب‌‌‌ام‌‌‌و عکس‌‌‌هایی از یک مدل اسپرت منتشر کرده که قرار بود توسط زیرمجموعه اسپرت M کارخانه تولید شود، اما پروژه ساخت آن به دستور مدیران کارخانه متوقف شد.
طرح ناکام BMW

به گزارش BBC، ب‌‌‌ام‌‌‌و در سال ۲۰۱۴ اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود به نام i۸ را در فرم یک خودروی اسپرت به بازار عرضه کرد. خودروساز آلمانی می‌‌‌خواست با i۸ نشان دهد که استفاده از موتور الکتریکی بر اسپرت بودن مدل‌‌‌هایش تاثیر منفی نخواهد داشت. استقبال از این مدل خوب بود و ب‌‌‌ام‌‌‌و تصمیم گرفت نسل دوم این خودرو را به عنوانی مدلی مستقل در زیرمجموعه M خود به بازار عرضه کند.

برای ساخت این خودرو پروژه‌‌‌ای محرمانه به نام i۱۶ در کارخانه آغاز شد. خودرو براساس کانسپتی ساخته شد که ب‌‌‌ام‌‌‌و در سال ۲۰۱۹ نمایش داد. طراحی خودرو در کمتر از یک‌سال به پایان رسید و قرار بود برای کاهش هزینه‌‌‌ها از شاسی مدل i۸ استفاده شود.

موتور خودرو هیبرید-الکتریکی بود و به گزارش رسانه‌‌‌ها ۶۰۰اسب بخار قدرت داشت. اما پس از بحران کرونا مدیران ب‌‌‌ام‌‌‌و، پروژه را برای صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌ها متوقف کردند. ب‌‌‌ام‌‌‌و به جای این خودرو یک شاسی‌‌‌بلند هیبرید-الکتریکی به نام XM را توسط بخش M خود به بازار عرضه کرد.

دوماگوی دوکس، مدیر طراحی ب‌‌‌ام‌‌‌و هفته گذشته پس از چهارسال عکس‌‌‌های این مدل را منتشر کرد و گفت برای یک طراح خودرو بالا و پایین‌‌‌ شدن در پروژه‌‌‌ ساخت مدل‌‌‌های جدید عجیب نیست و باعث نمی‌شود طراحان ب‌‌‌ام‌‌‌و درباره پروژه‌‌‌ای مشابه در آینده رویاپردازی نکنند.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین