پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-17:10 شمسی /5/2/2024 5:10:03 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62772
  • زمان انتشار:شنبه 21 بهمن 1402-7:2

معاون وزیر صمت با بیان اینکه رویکرد وزارت صمت برقی‌سازی خودروهاست، گفت: سال آینده ۳۰هزار خودروی سواری برقی وارد بازار می‌شود.
عرضه ۳۰هزار خودروی برقی در ۱۴۰۳

به گزارش خودرونامه، منوچهر منطقی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر لزوم کاهش مصرف بنزین، گفت: راه‌حل عملی برای دستیابی به این مهم، برقی‌سازی خودروهاست، لذا راهبرد وزارت صمت نیز برقی‌سازی خودروها و کاهش میزان سوخت خودروهای فعلی است.
معاون حمل‌‌ونقل و صنایع خودرو وزارت صمت اظهار کرد: با اقداماتی که در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد خودروهای گاز‌سوز افزایش و تعداد خودروهای بنزینی کاهش یابد. وی با بیان اینکه از توانمندی تولید خودروی برقی در کشور برخوردار هستیم، گفت: استفاده از این خودروها نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله ایستگاه شارژ، ایستگاه نظارت بر عملکرد باتری و همچنین مجموعه خدمات پس از فروش دارد.

منطقی با بیان اینکه سال آینده خودروهای برقی سواری وارد بازار می‌شود، اظهار کرد: پیش‌‌بینی می‌شود سال آینده دو خودروساز بزرگ حدود ۲۰ تا ۳۰هزار خودروی برقی تولید و به بازار عرضه کنند و تا سال ۱۴۰۴ نیز در مجموع ۱۰۰هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید شود.

وی بیان کرد: برقی‌سازی خودرو راهبرد وزارت صمت است که بخشی از برقی کردن خودروها از طریق واردات و بخشی نیز از طریق تولید داخل انجام می‌شود؛ البته در نظر داریم در ابتدای راه خودروهای وارداتی برقی در بخش تاکسی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به تولید خودروی برقی در کشور گفت: تعدادی اتوبوس برقی تولید شده و تعدادی نیز در حال تولید است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین