پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-15:53 شمسی /5/2/2024 3:53:24 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62534
  • زمان انتشار:يکشنبه 1 بهمن 1402-7:19

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تولید خودرو‌های داخلی با ۴۰درصد ارزبَری انجام می‌شود؛ خودروسازان ما مونتاژکار هستند، زیرا اگر تولیدکننده بودند هزینه‌های آنها ریالی بود نه ارزی.
۴۰درصد هزینه تولید خودرو‌های داخلی ارزی است

به گزارش خودرونامه به نقل از خبرگزاری خانه ملت، لطف‌الله سیاهکلی درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه قطعات موردنیاز خودرو گران‌تر از ارزش واقعی آنها به دست خودروسازان می‌رسد، گفت: مکانیزم به کارگیری ظرفیت و توان داخل ایراد و اشکال دارد؛ تولیدکننده، قطعه را تولید کرده و تحویل می‌دهد و پول خود را با تاخیر و به‌زحمت می‌تواند وصول کند؛ بنابراین هزینه تولید وی افزایش می‌یابد و طبیعی است که این اتفاق رخ دهد.
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چند درصد هزینه خودرو ارزی است، ادامه داد: بیش از ۳۵ تا ۴۰درصد هزینه تولید خودرو ارزی است، این چه خودروی داخلی است که ۴۰درصد آن ارزبری دارد؛ این وضعیت نشان می‌دهد خودروسازان ما مونتاژکار هستند نه تولیدکننده، زیرا اگر تولیدکننده بودند هزینه آنها ریالی بود نه ارزی.

وی با بیان اینکه هزینه ارزی قیمت خودرو را بالا می‌برد، اما به جای بیان این موضوع آن را به گردن قطعه‌ساز می‌اندازند، اضافه کرد: در ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده آن‌قدر تعلل شد که قیمت خودرو روزانه افزایش می‌یابد.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: قانون واردات خودرو‌های کارکرده لایحه دولت بود. از سوی دیگر آیین‌نامه اجرایی آن نیز توسط وزارت صمت تدوین و تصویب شده است، اما دلیل اینکه چرا آیین‌نامه برای اجرا تاکنون ابلاغ و اجرا نشده است، مشخص نیست.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین