دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-5:31 شمسی /4/29/2024 5:31:07 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62445
  • زمان انتشار:يکشنبه 24 دی 1402-10:9

تسلا قیمت دو مدل داخلی خود را در چین کاهش داد و به طور بالقوه زمینه را برای تخفیف بیشتر با کاهش رشد کلی در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان فراهم کرد.
تسلا عامل ریزش چین شد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، طبق وب سایت این خودروساز، قیمت اولیه سدان مدل ۳ پایه ۵.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۶۱ هزار و ۴۰۰ یوان (۳۶,۸۱۴ دلار) رسید. قیمت اولیه خودروی اسپرت مدل Y از ۲۶۶ هزار و ۴۰۰ یوان به ۲۵۸ هزار و ۹۰۰ یوان کاهش یافت که کاهش ۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این اقدامات ممکن است فشار بیشتری را بر روی رقبای تسلا برای کاهش قیمت‌ها ایجاد کند زیرا این خودروساز آمریکایی در ابتدا باعث دور طولانی‌مدت تخفیف در ژانویه ۲۰۲۳ شد و تولیدکنندگان محلی مانند اکسپنگ و بی‌وای‌دی و خودروسازان جهانی مانند فولکس‌واگن همگی مجبور به کاهش قیمت‌ها برای دفاع از خود شدند. موقعیت‌های بازار تا سال ۲۰۲۳، با تنها یک سوم از خودروسازان محلی در نهایت به اهداف فروش سالانه خود می‌رسند.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروهای برقی چین برای دومین سال در سال ۲۰۲۴ کند شود زیرا بهبود اقتصادی این کشور پس از همه‌گیری بر احساسات مصرف‌کننده فشار می‌آورد. انجمن خودروهای مسافری چین در اوایل این هفته اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی به نمایندگی‌ها در سال جاری ۲۵ درصد افزایش یابد و به ۱۱ میلیون دستگاه برسد. این در مقایسه با رشد ۳۶ درصدی در سال ۲۰۲۳ و سرعت ۹۶ درصدی در سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا که عمدتاً فقط به مدل ۳ و مدل Y برای فروش متکی است، به طور فزاینده‌ای از کاهش قیمت برای جذب خریداران استفاده می کند. فروش خودروهای برقی در چین در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت و تحویل خودروهای برقی خالص و پلاگین هیبریدی به ۸.۹ میلیون دستگاه رسید.

برچسب ها:

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین