يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-2:35 شمسی /4/28/2024 2:35:04 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61257
  • زمان انتشار:چهارشنبه 6 دی 1402-18:44

ایران‌خودرو اعلام کرد: در صورت عدم تمدید مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای تولید هر گروه از محصولات، نسبت به توقف خط و جایگزینی با محصول دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.
خط و نشان جدید ایران خودرو برای سازمان استاندارد و مشتریان

به گزارش خودرونامه به نقل از تسنیم، ایران‌خودرو با تاکید بر الزام اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در محصولات، عنوان کرده، تمامی محصولاتی که دارای استاندارد هستند، در حال فراخوان تکمیل وجه برای مشتریان است و سایر خودروها نیز در صورت تمدید مجوز سازمان ملی استاندارد و ادامه تولید، فراخوان خواهند شد.

این خودروساز تصریح کرده، در صورت عدم تمدید مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای تولید هر گروه از محصولات، نسبت به توقف خط و جایگزینی با محصول دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایران‌خودرو اعلام کرد: در حال حاضر فراخوان واریز وجه برای خودروهای این گروه صنعتی که منطبق با استانداردهای ۸۵گانه تولید می‌شوند در حال انجام است.

به گزارش تسنیم، این گونه اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشند و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند اما متأسفانه بهانه استانداردهای ۸۵گانه باعث شده است مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود: "خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»،‌ حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد."، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت‌نامی خود در سامانه یکپارچه است به‌یک‌باره با فراخوانی از شرکت روبه‌رو می‌شود که؛ "محصول ثبت‌نامی شما تغییر کرده است و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید."
این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در زمان حاضر مشتریان پژو۲۰۷ دستی امکان تحویل خودروهای خود را ندارند و ایران‌خودرو می‌گوید: "باید پژو۲۰۷ جدید را خریداری کنید"، که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به حساب شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تاراv۱پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

خودرو راناپلاس هم مشمول این تبدیل اجباری شده است و افرادی که سال گذشته برای خرید راناپلاس ثبت‌نام کرده‌اند اکنون مجبورند خودروی راناپلاس ارتقایافته را دریافت کنند و ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر به حساب شرکت واریز کنند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین