شنبه 8 ارديبهشت 1403-16:23 شمسی /4/27/2024 4:23:42 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60986
  • زمان انتشار:دوشنبه 13 آذر 1402-23:50
در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود؛

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با حضور شرکت‌های ایرانی و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزیر صمت کشورمان، سفرای عضو اتحادیه اوراسیا در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد و گروه خودروسازی سایپا با عرضه سه محصول جدید خود شاهین اتوماتیک،‌ اطلس و سهند در این نمایشگاه بین‌المللی،‌حضور یافت.
حضور گروه سایپا در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا/ توسعه همکاری‌های خودرویی سایپا با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

به گزارش خودرونامه، گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، با هدف صادرات خودرو و توسعه همکاری‌های مشترک با پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان) سه محصول جدید و با کیفیت خود که شامل شاهین اتوماتیک،‌ اطلس و سهند است را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه با هدف توسعه روابط اقتصادی، همکاری‌های مشترک صنعتی، افزایش تجارت ایران با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از امروز ۱۳ آذرماه آغاز شد و تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد یافت.

افزایش مبادلات تجاری ایران و اوراسیا

عباس علی‌آبادی، ‌وزیر صمت در دومین آیین افتتاحیه نمایشگاه اوراسیا گفت: از سال ۲۰۱۹ با امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا همکاری ما با کشورهای منطقه گسترش یافت و پس از امضاء این موافقت‌نامه شاهد رشد ۴۰ درصدی در مبادلات تجاری کشور بودیم و همچنین تبادلات تجاری ایران با منطقه اوراسیا طی این مدت دو برابر افزایش یافت.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با امضاء موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا شاهد افزایش سطح همکاری‌های تجاری باشیم،‌تصریح کرد: ایران با ظرفیت‌های فراوان معدنی و موقعیت ژئوپلتیکی و دسترسی به خطوط حمل و نقل دریایی و ... نقش کلیدی در منطقه دارد و قوانین سرمایه‌گذاری در ایران مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه در مناطق آزاد در نظر گرفته است و لذا شرکت‌های خارجی می‌توانند سرمایه‌گذاری مشترک یا همکاری مشترک با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

او افزود: جایگاه بخش خصوصی در توسعه همکاری‌های تجاری بسیار حائز اهمیت است و لازم است پیگیری مذاکرات انجام شده در خصوص رفع موانع از جمله لغو روادید تجاری، رفع موانع نقل و انتقالات مالی و به ویژه ایجاد ساز و کار تهاتر و استفاده از ارزهای ملی کشورها با جدیت بیشتری صورت گیرد؛ قطعا برگزاری چنین نمایشگاهی زمینه همکاری بیشتر بین تجار را فراهم می‌کند.

آشنایی تجار با ظرفیت‌های تجاری

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این مراسم گفت: راهبرد اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه موافقت‌نامه‌های دو یا چند جانبه اقتصادی، تجاری با کشورهای همسو است و انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.لذا این نمایشگاه فرصتی را برای آشنایی تجار از ظرفیت‌های تجاری فراهم می‌سازد.

گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در سالن خلیج فارس مستقر است و آماده پاسخگویی به بازدیدکنندگان و مجموعه‌های است که می خواهند روابط خود را توسعه دهند و یا آغاز کنند. در این نمایشگاه همچنین شرکت‌های سایپا یدک،‌ پارس خودرو،‌ فنرسازی زر، و مالیبل سایپا حضور فعالانه دارند.

با توجه به هدف‌گذاری توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، قرار است در حاشیه نمایشگاه یاد شده همایش‌های تخصصی در خصوص موضوعات بانکی،‌ مالی، صنعتی،‌ خودروسازی، تجاری و زیرساختی برگزار و موافقت‌نامه‌های تجاری و صنعتی امضا شود. لازم به ذکر است که برخی از شرکت‌‌های روسی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، خودروسازی و تجهیزات و ماشین‌آلات در نمایشگاه اوراسیا شرکت می‌کنند.

نمایشگاه اوراسیا از رویدادها و نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی است که نمایندگانی از کشورهایی روسیه، چین، هند، عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت، عمان، عراق، امارات متحده عربی، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، سنگاپور، ترکیه و ویتنام در آن حضور دارند.

گفتنی است،‌ بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین