دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-19:37 شمسی /4/29/2024 7:37:24 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60947
  • زمان انتشار:يکشنبه 12 آذر 1402-6:54

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ابلاغ بخش‌نامه واردات خودروهای کارکرده در هفته جاری تاکید کرد و گفت: ممکن است خودروهایی وارد شوند که در حوالی ۸۰۰ میلیون تومان در داخل کشور قیمت داشته باشند.
واردات خودروهای ۸۰۰ میلیونی

به گزارش خودرونامه به نقل از ایلنا، لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه دولت باید در هفته جاری بخش‌نامه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کند، افزود: زمان زیادی از آماده شدن این بخش‌نامه گذشته، بنابراین از رئیس‌جمهور تقاضای ابلاغ آن را داریم تا به این واسطه بازار از تلاطم بیفتد و بازار خودرو از انحصار خارج شود.
وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد شورای رقابت از بازار خودرو خارج می‌شود و شرایط برای حضور رقبا در بازار فراهم می‌آید و از این طریق رقابتی صورت می‌گیرد که کیفیت را افزایش و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و مشتری‌مداری بر این بازار حکمفرما می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید در تعرفه خودرو بازنگری کند.

وی همچنین اظهار کرد: نیازی نیست دولت در مورد تولید داخلی خودرو نگرانی داشته باشد، چون تولید داخل جایگاه خود را دارد. سالانه در کشور به ۱.۵میلیون خودرو نیاز است درحالی‌که در همین مدت بیشتر از ۱۵۰هزار دستگاه خودرو به کشور وارد نمی‌شود، در نتیجه این شمار از واردات به هیچ وجه به تولید لطمه نمی‌زند. سیاهکلی تاکید کرد: خودروساز باید در بازار رقابتی رقابت کند، نمی‌شود با پول ملت مدیریت ضعیف را تحمل کرد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین