دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-12:25 شمسی /4/29/2024 12:25:04 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60861
  • زمان انتشار:شنبه 4 آذر 1402-9:55

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم‌تر است و به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم که این استانداردها را رعایت کنند.
نصب ایستگاه‌های شارژ خودرو با کمک خیران

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی در نشست مسوولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور، در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص وضعیت کیفیت خودروها اظهار کرد: الگوی استانداردهای ٨۵گانه خودروها را تکلیف کرده‌ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارآیی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم‌تر است و به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند. وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان استاندارد قدم‌ها محکم برداشته می‌شود که به‌زودی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود. وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره واردات خودروی کارکرده گفت: در خصوص واردات روزی که وارد وزارت خانه شدیم بلافاصله پس از ابلاغ قانون نسبت به تهیه آیین‌نامه اقدام کرده و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا اساسا موضوع خودرو از حوزه دغدغه‌های فردی و اجتماعی مردم خارج شود. با حرکت به سمت ایجاد تراز و تعادل عرضه و تقاضا، [می‌توانیم] همچون چند ماه گذشته شاهد کاهش التهابات و تلاطم‌های این حوزه باشیم.

علی‌آبادی تاکید کرد: نکته مهم در این مورد، نگرانی‌‌ها در خصوص امکان ایجاد اثرات منفی ارزی بود که با اتخاذ تدابیر مناسب، در تلاش برای رفع موانع و تسریع در واردات، همزمان با تقویت تولید داخلی و حرکت به سمت برقی‌سازی ناوگان هستیم. وی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص وضعیت خودروهای برقی بیان کرد: زیرساخت خودروی برقی در کشور وجود دارد و اکنون ١۵ ایستگاه شارژ در تهران و ١٠٠ ایستگاه در کشور نصب شده و تا پایان سال تعداد دستگاه‌های شارژ را به پنج‌هزار دستگاه شارژر می‌رسانیم.

وی عنوان کرد: خیران نیز اعلام آمادگی برای نصب ایستگاه‌های شارژ در محورها و جاده‌ها کرده‌اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت توسعه خودروهای برقی گفت: این خودروها از نظر مصرف انرژی به‌صرفه و از لحاظ زیست‌محیطی مورد تاکید هستند و از دو دهه پیش بشر به موضوع برقی‌سازی خودروها پرداخت و اکنون در بسیاری از کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. به گفته وی، تا پایان سال زیرساخت‌های شارژ ٢٠٠ تا ٣٠٠هزار تاکسی فراهم می‌شود. وزیر صمت تاکید کرد: به طور کلی من معتقد هستم نگرانی مردم بابت خودرو بی‌مورد است؛ ما سیاست‌هایی در این زمینه پیش بینی کردیم که به‌موقع آنها را اعلام خواهیم کرد.
علی‌آبادی با بیان اینکه وقت آن رسیده تا صنعت خودرو در کشور متحول شود، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت خودروهای نسل‌ آینده کشور که خودروهای برقی و هوشمند است حرکت کنیم. وی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری مانع از رشد تولید در کشور خواهد شد،‌ گفت: خودرو یک کالای رقابتی است که باید مردم بتوانند در رقابت، محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. از این جهت سیاست ما در خودرو باید تحولی باشد. ضمن اینکه من فکر می‌کنم می‌توانیم صنعت خودرو را به سمت بازار رقابتی پیش ببریم. وزیر صمت با بیان اینکه ما در کشور ۳۶ خودروساز داریم، ‌تصریح کرد: به نظر من این خودروسازان به جای اینکه خودروساز باشند خودروباز هستند، زیرا خودروسازی یک مقیاس اقتصای دارد و خودروسازان ما آن را محقق نکرده‌اند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین