يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-16:20 شمسی /4/28/2024 4:20:36 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60679
  • زمان انتشار:شنبه 20 آبان 1402-13:44

سایپا به‌‌تازگی در پیامکی به متقاضیانی که در سامانه یکپارچه برای خرید شاهین با دنده دستی ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرده است «برای خرید شاهین اتوماتیک باید واریز وجه کنند».
سورپرایز ۲۲۰میلیونی تومانی سایپا برای مشتریان

به گزارش خودرونامه به نقل از فارس، برخی مشتریان سایپا با ثبت پویشی با عنوان «الزام سایپا برای ثبت‌نام شاهین اتوماتیک به جای دستی پیگیری شود» عنوان کرده‌اند: در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، برای خرید خودروی شاهین دستی ثبت‌نام کرده‌اند و موعد تحویل خودرو به آنها زمستان سال آینده تعیین شده است؛ بنابراین از زمان ثبت‌نام تاکنون در انتظار خرید خودروی شاهین دستی بوده‌اند و پول لازم برای خرید این خودرو را تامین کرده‌اند؛ اما شرکت سایپا در اقدامی نامتعارف و طی پیامکی به این خریداران اعلام کرده است که «برای خرید شاهین اتوماتیک باید واریز وجه کنند». شاهین اتوماتیک نسبت به شاهین دستی ۲۲۰میلیون تومان گران‌تر است و عدم‌واریز وجه به منزله انصراف از خرید است. به گفته آنها، اگر واریز وجه نکنند نوبت را از دست خواهند داد، در‌حالی‌که توان پرداخت مابه‌التفاوت را ندارند.
متقاضیان خرید خودرو از سایپا همچنین اعلام کرده‌اند که مرکز ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا، پاسخ درستی به مشتریان نمی‌دهد. شورای رقابت در فروردین‌ماه امسال قیمت پایه شاهین دستی را ۳میلیارد و ۶۰۱میلیون و ۷۶۷ ریال و قیمت شاهین اتومات را نیز در شهریور امسال ۵میلیارد و ۴۵۹میلیون و ۹۲۷هزار و ۴۶۳ ریال مصوب و اعلام کرد. اخیرا هم شورای رقابت قیمت ۵ محصول سایپا را تصویب و ابلاغ کرد. پس از آن نیز قیمت ۸ خودروی جدید ایران خودرو را به عنوان محصولات جدید این شرکت خودروساز تصویب و ابلاغ کرد. بعد از اعلام قیمت این خودرو‌ها، خودروسازان خودروهایی را که قیمت آنها اخیرا اعلام شده به جای خودروهای مورد تقاضای مشتریان عرضه می‌کنند و از آنجا که خودروهایی که قیمت آنها اخیرا اعلام شده نسبت به خودروهای مورد تقاضای متقاضیان گران‌تر است، مشکلاتی را برای تامین وجه خرید خودرو به وجود آورده است. به عنوان مثال ایران‌خودرو به جای عرضه خودرو رانا پلاس به مشتریان پیشنهاد داده که رانا پلاس ارتقایافته یا ۲۰۷ تحویل بگیرند و در صورت عدم‌تمایل مشتری به خرید خودروهای پیشنهادی، عنوان نشده که چه زمانی خودروی مورد تقاضای آنها عرضه خواهد شد. قیمت رانا پلاس ارتقایافته هم نسبت به رانا پلاس حدود ۹۵میلیون تومان گران‌تر است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین