به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، زهرا حسینزاده در خصوص تاخیر در تحویل برخی از خودروهای فروختهشده در بورس کالا طی ماههای گذشته و شرایط خریداران در این حوزه، گفت: مهمترین بخش فرآیند کنترل پیش از عرضه محصولات در اتاق پایاپای بورس کالا، کنترل تضامین و وثایق عرضهکنندگان است و در واقع، این موضوع شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی میشود و نقش بسیار ارزندهای در کنترل ریسک و عدم عمل به تعهدات را بر عهده دارد.
وی افزود: عرضهکنندگان خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در چهارچوب دستورالعمل تسویه و پایاپای، تضامین لازم و مورد تایید از آنها پیش از عرضه محصولاتشان در بورس کالا اخذ شده است.
به گفته حسینزاده، طبق دستورالعملها، مشتریانی که موفق به تحویل بهموقع خودروی خود در موعد مقرر نشدند و تا ۳۰ روز پس از سررسید، اعتراض خود را به شکل مکتوب از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان اخذ خسارت برای آنها فراهم شد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست