دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-18:55 شمسی /4/29/2024 6:55:36 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60488
  • زمان انتشار:يکشنبه 30 مهر 1402-7:33

در ماه سپتامبر، ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در آلمان به تعداد ۲۲۴هزار و ۵۰۲ مورد رسید که با حجم یک سال قبل برابری می‌کند. طی نه ماه سال ۲۰۲۳، ۲میلیون و ۱۳۸هزار و ۶۶ خودروی جدید به ثبت رسیده است که افزایش ۱۴.۵درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
کارنامه خودروهای برقی در آلمان و فرانسه

در همین حال، بخش خودروهای برقی پلاگین در ماه گذشته با کاهش قابل‌توجهی در ثبت‌نام‌های جدید به دلیل پایان مشوق‌های الکتریکی برای خریداران تجاری کاهش یافت و به تقریبا ۳۲درصد از کل بازار رسید. در ماه سپتامبر، کل ثبت‌نام خودروهای برقی پلاگین جدید به ۴۷هزار و ۹۷ مورد (کاهش ۳۵درصدی نسبت به سال گذشته) رسید که ۲۱درصد از کل حجم (در مقایسه با ۳۲.۳درصد در سال گذشته) است.
ثبت‌نام خودروهای برقی باتری (BEV) نسبت به سال گذشته با ۲۹درصد کاهش، به تعداد ۳۱هزار و ۷۱۴ دستگاه رسید که اندکی بیش از ۱۴درصد از بازار را به خود اختصاص داد (هنوز تقریبا دو برابر بیشتر از ایالات متحده در ماه‌های اخیر). این رقم یک سال پیش تقریبا ۲۰ درصد بود. همچنین ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در فرانسه در ماه سپتامبر با ۹درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به تعداد ۱۵۳هزار و ۹۱۶ دستگاه رسید. در مجموع ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در فرانسه به تعداد یک‌میلیون و ۲۸۶هزار و ۲۴۷ دستگاه رسید که افزایش ۱۶درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. ماه گذشته تعداد ۴۵هزار و ۸۷۲ دستگاه خودروی برقی سواری جدید در فرانسه ثبت شد (۳۵درصد بیشتر از یک سال قبل) که تقریبا ۳۰درصد از بازار را تشکیل می‌دهد. این یک رکورد جدید برای خودروهای شارژی و یک جهش قابل‌توجه در مقایسه با کمی بیش از ۲۴‌درصد در سال گذشته است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین