شنبه 8 ارديبهشت 1403-19:9 شمسی /4/27/2024 7:09:15 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:58188
  • زمان انتشار:پنجشنبه 30 شهريور 1402-8:14

 رنو نسل جدید مدل سنیک را در فرم یک شاسی‌بلند و با قوای محرکه الکتریکی تولید خواهد کرد. مدل جدید رنو سنیک در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد و قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.
رونمایی از نسل جدید رنو سنیک

به گزارش BBC سنیک در ۲۵ سال گذشته در فرم مینی‌ون ساخته می‌شد، اما با افزایش تقاضا برای خودرو‌های شاسی‌بلند، خودروساز فرانسوی فرم نسل جدید سنیک را تغییر داده و آن را به یک شاسی‌بلند تبدیل کرده است. این کارخانه می‌گوید سنیک بهترین انتخاب برای یک خانواده است و با تمرکز بر نیاز این گروه از مشتریان طراحی شده است. ظاهر خودرو برگرفته از کانسپتی به نام «سنیک ویژن» است که سال گذشته نمایش داده شد. جلوی خودرو با الگوی تازه‌ای طراحی شده که با مدل‌های دیگر شرکت متفاوت است. جلوپنجره با زمینه‌ای از آرم‌های کوچک رنو و یک آرم بزرگ کارخانه در وسط طراحی شده است. فرم خودرو اسپرت است و رنگ سقف با بدنه فرق دارد.
رنو می‌گوید کیفیت ساخت اتاق از مدل‌های قبلی سنیک بهتر است. اطلاعات خودرو روی دو نمایشگر نمایش داده می‌شود که به شکل حرف لاتین L روی داشبورد قرار دارد. سیستم عامل این نمایشگر با همکاری شرکت گوگل ساخته شده و رنو می‌گوید این سیستم‌عامل می‌تواند خودرو را با توجه به عادت و خواست راننده تغییر دهد. رنو سنیک روی پلتفرمی ساخته شده که رنو و نیسان با همکاری یکدیگر ساخته‌اند. خودرو با دو باتری مختلف ساخته می‌شود. مدل ضعیف‌تر با هر بار شارژ تا ۴۲۰کیلومتر و مدل قوی‌تر با هر با شارژ تا ۶۲۰کیلومتر حرکت می‌کند. یک مدل قوی هم از سنیک با دو موتور الکتریکی ساخته می‌شود که حداکثر سرعتش ۱۷۰کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۴/ ۸ثانیه است. رنو سنیک در بازار شاسی‌بلندهای جمع‌وجور رقیبان زیادی دارد. علاوه بر تسلا مدل Y که پرفروش‌ترین مدل الکتریکی در بازار است، مهم‌ترین رقیب سنیک، پژو ۳۰۰۸ است و به‌زودی خودرو‌های الکتریکی از فورد، اپل و کوپرا هم به این رقابت وارد خواهند شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین