پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-19:24 شمسی /5/2/2024 7:24:09 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:58177
  • زمان انتشار:چهارشنبه 29 شهريور 1402-8:8
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران عنوان کرد

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل دانش‌ فنی، ابزار و تجهیزات و آموزش‌های به‌روز برای سهولت در تعمیر و نگهداری از خودروهای وارداتی الزامی است.
ایجاد زیرساخت‌های لازم تعمیرات خودروهای وارداتی

به گزارش خودرونامه به نقل از دنیای خودرو، علیرضا نیک‌آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به اقدامات اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در راستای نظارت بر عملکرد تعمیرکاران و کاهش هزینه‌های نگهداری خودرو عنوان کرد: «اتحادیه با تدوین برنامه‌های آموزشی به‌روز و جذب استادان متخصص سعی می‌کند نیاز به تعمیرات تخصصی در خودروها را پاسخ دهد اما نکته قابل‌توجه به‌روزرسانی تکنولوژی در خودروهای جدید است.»

پیش از ورود خودروهای جدید به بازار چه ضرورت‌هایی باید موردتوجه قرار بگیرد؟

اکنون که بحث ورود خودروهای نو و کارکرده به کشور مطرح است، وزارت صمت باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل دانش‌فنی، ابزار و تجهیزات و آموزش‌های به‌روز تعمیر و نگهداری از خودروهای وارداتی را تسهیل کند. این در حالی است که تاکنون هیچگونه اطلاعاتی از مدل خودروهای وارداتی در اختیار اتحادیه تعمیرکاران قرار نگرفته است.

آیا اعضای اتحادیه شما برای تعمیرات خودروهای وارداتی نو و کارکرده آمادگی لازم را دارند؟

اتحادیه تعمیرکاران در صورت تامین ابزار مخصوص تعمیر خودروهای وارداتی توسط شرکت‌های واردکننده خودرو آماده کمک‌رسانی در این زمینه بوده و به جهت پرداخت هزینه‌های مربوطه نیز مشکلی نخواهد داشت.

تعمیرات خودروهای برقی و هیبرید به دلیل بومی نبودن تولید این محصولات یکی از نگرانی‌های متقاضیان خرید محصولات است، در این خصوص چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده‌اید؟

اگرچه سیاست برقی‌سازی خودروها از سوی وزارت صمت تصمیمی یک‌شبه و عجولانه بوده و شاهد راه‌اندازی نمادین تعداد محدودی ایستگاه شارژ برق در تهران بودیم اما باتوجه به اینکه تکنولوژی خودروهای تمام برقی پیچیده نیست خوشبختانه قادر به پوشش نیازها در این بخش هستیم ولی تعمیرات خودروهای هیبرید به‌دلیل عملکرد همزمان موتور و برق نیازمند ابزار و دیاگ مخصوص خواهد بود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین