پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-23:15 شمسی /5/2/2024 11:15:40 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:58035
  • زمان انتشار:دوشنبه 13 شهريور 1402-8:15

خودروسازی فورد برای جایگزینی دوربین‌های عقب در برخی مدل‌ها فراخوان داده که هزینه ۲۷۰میلیون دلاری روی دست این شرکت می‌گذارد. 
هزینه ۲۷۰ میلیون دلاری فراخوان فورد

به گزارش خودرونامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فورد موتور اعلام کرد ۱۶۹هزار خودروی آمریکایی را برای جایگزینی دوربین‌های دید عقب و به‌روزرسانی نرم‌افزار فراخوان می‌کند و برای رفع این نقص در تمامی خودروها، ۲۷۰میلیون دلار هزینه را پیش‌بینی کرده است.
این آخرین فراخوانی است که پس از چند مورد فراخوان مربوط به دوربین عقب خودرو توسط دومین خودروساز آمریکایی اعلام می‌شود.

این خودروساز در ماه مه ‌فراخوان ۴۲۲هزار خودرو را در ایالات متحده صادر کرد، زیرا ممکن بود نمایشگر دوربین دید عقب از کار بیفتد. این فراخوان پس از فراخوان قبلی دوربین در ژانویه که ۴۶۲هزار خودرو در سراسر جهان را شامل می‌شد، اعلام شد. بسیاری از خودرو‌ها به دلیل همین مشکل در چندین فراخوان قرار گرفته‌اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفت که از دست دادن تصویر دوربین دید عقب می‌تواند دید عقب راننده را کاهش دهد و خطر تصادف را افزایش دهد. خودروسازی فورد به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که هزینه کل تعویض دوربین‌ها و به‌روز‌رسانی نرم‌افزار حدود ۲۷۰میلیون دلار برآورد شده است.

این شرکت در آخرین فراخوان اعلام کرد ۳۴۸۶ گزارش حاکی از خرابی دوربین عقب و گزارش‌هایی مبنی بر دو تصادف جزئی، اما بدون آسیب‌دیدگی، به دلیل این نقص فنی دریافت کرده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین