پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-21:50 شمسی /5/2/2024 9:50:58 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:55829
  • زمان انتشار:چهارشنبه 25 مرداد 1402-8:0

واردات خودرو هنوز انجام نشده و معلوم هم نیست که انجام شود. از سوی دیگر حجم خودروهایی که قرار است وارد کشور شود، همچنان نامشخص است. سال گذشته هم واردات خودرو دارای مجوز بود اما به دلیل نبود ارز خودرویی وارد کشور نشد.
امیر حسن کاکایی، کارشناس خودرو
وابستگی قیمت خودرو به نوسانات ارزی

تا به امروز چندین خبر از واردات خودرو اعلام شد، اما هنوز خودرویی به دست متقاضیان نرسیده است. با کمبود ارز مواجه هستیم و در حال حاضر در صنعت خودرو تحریم هم هستیم. برای واردات خودرو مشکلی وجود ندارد ولی به علت سایر تحریم‌ها امکان جا به جایی پول را نداریم.
واردات در حد پنج یا ده هزار خودرو اهمیتی برای بازار خودرو ندارد. البته اتفاقی در زمینه واردات خودرو نخواهد افتاد. اگر هم وارداتی صورت بگیرد در حد محدود و رانتی است. واردات خودرو دست دوم نیز به بالای صد هزار تا نخواهد رسید. با وجود اینکه مجلس تمام سعی خود را برای برداشتن موانع واردات خودرو کرده است.
قیمت خودرو در ایران به شدت به قیمت ارز وابسته است. در اردیبهشت ماه بدون اینکه اتفاق خاصی بیافتد قیمت خودرو افزایش یافت. زیرا در آن زمان قیمت ارز بالا رفته بود و قیمت پژو پارس به ۷۰۰ میلیون تومان رسید. در حال حاضر دلار در کانال ۴۸ تومان و قیمت پژو پارس نیز به ۴۸۰ تومان رسیده است. گفتار درمانی‌هایی که صورت می‌گیرد تنها رکود و رونق را تغییر می‌دهد. بازار خودرو در رکود کامل است. اگر قیمت دلار ثابت بماند قیمت خودرو نیز ثابت و بازار در همین وضعیت رکود باقی خواهد ماند.

منبع: روزنامه کسب‌وکار


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین