سه شنبه 11 ارديبهشت 1403-5:44 شمسی /4/30/2024 5:44:25 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:53773
  • زمان انتشار:چهارشنبه 18 مرداد 1402-8:5

یک رسانه چینی درباره اتهامات مطرح شده از سوی مقامات و رسانه های انگلیسی مبنی بر قصد پکن برای جاسوسی با استفاده از خودروهای برقی تاکید کرد : اعمال محدویت علیه واردات خودرهای برقی چینی به انگلیس از طریق مطرح کردن اتهام واهی استفاده از این خودروها برای جاسوسی، صرفا یک خود زنی اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف واشنگتن است.
جاسوسی چینی‌ها با خودروی برقی؟

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، روزنامه گلوبال تایمز چین با بیان این مطلب افزود:‌مقامات و رسانه های انگلیسی با وجود اقتصاد بیمار این کشور، خواستاراعمال محدویت بر فناوری های نوین چینی هستند.

اجرای سیاست های اشتباه لندن از جمله خروج از اتحادیه اروپا(برگزیت)، تصمیم به بازبینی در روابط لندن-پکن، اجرای سیاست های دستوری آمریکا و پیوست پیمان تجاری اقیانوس آرام، سبب رشد منفی اقتصادی ، افزایش تورم و نرخ بهره در انگلستان شده است.

روزنامه تلگراف درهمین موضع گزارش نوشته که با ظهور چین به عنوان یک قدرت جهانی درتولیدخودروهای برقی، پیش‌بینی می‌شود علاوه بر صادرات فراوان ان به کشورهای اروپایی، خودروهای زیادی به انگلیس صادر کند واکنون اتهام مطرح شده از سوی لندن نگرانی‌هایی را در مورد پیامدهای امنیتی صادرات این نوع خودروها ایجاد کرده است.

روزنامه تلگراف به نقل از منابعی در دولت انگلیس نوشت: مقامات دولتی نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که فناوری تعبیه شده در خودروهای چینی، می‌تواند در جهت جمع‌آوری اطلاعات بسیار زیادی از جمله اطلاعات مکانی، ضبط صدا و ویدئو استفاده شود.

یک منبع از مقامات ارشد دولتی که نام او ذکر نشده به تلگراف گفت: اگرخودروها در کشوری مانند چین تولید شود، چقدر می‌توان مطمئن بود که وسیله‌ای در جهت جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و داده‌ها نباشد؟

وی افزود: این خودروها، محصولات پرخطری هستند. اگر آنها (چین) محصولی را ارائه کنند که بتواند کاری فراتر از جا به جایی مصرف‌کننده از نقطه A به B انجام دهد، چرا این کار را انجام ندهند؟

گلوبال تایمز همچنین نوشت :این رسانه انگلیسی به همراهی «لیز تراس» و «یین دانکن اسمیت» از نمایندگان حزب محافظ کار با اتهام بی اساس علیه فناوری های نوین چینی که توسط دولت آمریکا محدود یا ممنوع شده است، خواستار محدودیت آنها هستند.

شرکت مخابراتی هواوی درسال ۱۳۹۸ به صورت محدود در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت کرد که با وجود فشارحزب محافظ کار از این طرح کنار گذاشته شد.

اکنون، این حزب با حمله به واردات خودروهای الکترونیکی چینی به انگلستان، خواستار محدود کردند آن هستند.

روزنامه گلوبال تامیز تاکید کرد : پکن در سال ۲۰۲۲ با صادرات بیش از ۱.۳ میلیون خودروهای الکترونیکی، به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده تبدیل شده است. قیمت محصولات شرکت های خودرساز چینی به نسبت به محصولات شرکت های خودرساز کشور دیگر ارزان تر عرضه می شود. و در کشوری که درگیر تورم افزایشی است، وارادت خودرهای ارزان قیمت امر بدیهی است.

این رسانه چینی نوشت : لندن در چند دهه گذشته با اجرای سیاست های اقتصادی غلط موجب بی نظمی دربازارخودرو و نابودی این صنعت شده است.

براساس همین گزارش، با اعمال محدویت بر خودرو های الکترونیکی چینی که عرضه بر تقاضا کمتر صورت گیرد، به دلیل محدودیت در تولید این نوع خودروها درانگلیس منجر افزایش قیمت خودرو ها برندهای مختلف می شود.

همین اجرای سیاست های غلط دررابطه اتحادیه اروپا و جنگ اوکراین سبب افزایش تورم در مواد غذایی شده است.

گلوبال تایمز با اشاره به تعهد انگلستان برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی، نوشت : لندن به پکن به عنوان یک شریک حیاتی در بسیاری از زمینه‌ها نیاز دارد، اما گسترش تفکرات جنگ سرد توسط آمریکا دراین کشور، نمایندگان مجلس و رسانه های انگلستان با فشاربه دولت بریتانیا منافع ملی این کشور را تضعیف می کند.

مقامات این کشور با اعمال محدویت در فناوری های نوین چین عملا خودزنی اقتصادی انجام می دهد که فقط به نفع واشنگتن می باشد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین