شنبه 8 ارديبهشت 1403-23:52 شمسی /4/27/2024 11:52:12 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52781
  • زمان انتشار:سه شنبه 17 مرداد 1402-8:2

تویوتا نسل جدیدی از مدل لندکروزر رونمایی کرد که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.
رونمایی از نسل جدید تویوتا لندکروزر

این مدل جدید رقیبی جدی برای لندروور دیفندر و جیپ رانگلر است و علاوه بر موتور بنزینی و دیزل با قوای محرکه هیبرید هم ساخته خواهد شد. به گزارش BBC اولین نسل لندکروزر ۷۲ سال پیش ساخته شد و تویوتا می‌گوید از سال ۱۹۵۱ تاکنون یازده‌میلیون و ۳۰۰هزار دستگاه از آن فروخته است. برای یادآوری این سابقه طولانی، خودروساز ژاپنی همزمان با رونمایی از نسل جدید لندکروزر، نسل‌های گذشته این خودرو را هم به نمایش گذاشت.
ظاهر لندکروزر جدید تا حد زیادی از مدل‌های گذشته الهام گرفته است. طراحان برای جلوی خودرو دو شکل مختلف، یکی با چراغ گرد و دیگری با چراغ مستطیل طراحی کرده‌اند. تویوتا ابتدا سری ویژه‌ای از لندکروزر با چراغ‌ گرد را با نام «سری اول» به بازار عرضه می‌کند. این مدل به همه امکانات سفارشی مجهز است و دو رنگ برایش انتخاب شده که از مدل‌های کلاسیک لندکروزر الهام گرفته شده است. تویوتا می‌گوید توانایی‌های لندکروزر برای عبور از مسیرهای ناهموار به طور کامل حفظ شده و همزمان رانندگی با خودرو روی جاده نرم‌تر و راحت‌تر است. فناوری‌هایی مانند حفظ خودرو بین خطوط جاده، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار پیش از تصادف هم به خودرو اضافه شده است.

این خودرو را می‌توان با دو یا سه ردیف صندلی سفارش داد. اتاق ساده است و طوری طراحی شده که به راننده حس ایمنی بدهد و بر کاربردی بودن بیشتر از لوکس بودن تمرکز شده است. لکسوس، زیرمجموعه لوکس تویوتا، به‌تازگی مدلی براساس لندکروزر به نام GX به محصولاتش اضافه کرده که امکانات لوکس بیشتری دارد. لندکروزر در آمریکا با موتور بنزینی و در اروپا با موتور دیزل فروخته خواهد شد. موتور بنزینی ۳۲۶ اسب بخار نیرو دارد و قدرت موتور دیزل ۲۰۱ اسب بخار است.

تویوتا در سال ۲۰۲۵ لندکروزر را با موتور هیبرید تولید خواهد کرد. همه مدل‌ها به طور استاندارد دو دیفرانسیل است و نیروی موتور از طریق یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. قیمت این خودرو هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما تویوتا می‌گوید قیمت پایه ارزان‌ترین مدل حدود ۵۵هزار دلار خواهد بود. تویوتا دو سال پیش یک مدل از لندکروزر به بازار عرضه کرد که در اروپا و آمریکا فروخته نمی‌شود. این خودرو بزرگ‌تر و گران‌تر از مدلی است که هفته گذشته رونمایی شد. در بازارهایی که هر دو مدل فروخته می‌شود، شاسی‌بلند جدید با نام لندکروزر پرادو متمایز خواهد شد.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین