جمعه 14 ارديبهشت 1403-14:22 شمسی /5/3/2024 2:22:53 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52687
  • زمان انتشار:شنبه 7 مرداد 1402-7:55

با وجود گذشت پنج ماه از سال، مشخص می‌شود همه برندها از رشد فروش خودروهای تمام‌الکتریکی در ایالات متحده بهره نمی‌برند. در‌حالی‌که تعداد کل ثبت‌نام‌های جدید برای خودروهای BEV با ۶۸درصد بهبود سالانه، به ۴۴۷هزار و ۵۱۴ دستگاه رسیده است، برخی از برندها کاهش ثبت‌نام داشته‌اند.
بهبود فروش الکتریکی‌ها در ایالات متحده

در این بین می‌توان به فورد، کیا، لوسید و همچنین کادیلاک و پورشه اشاره کرد.  در مورد فورد، طی پنج ماه اول سال، مدل پرچمدار موستانگ Mach-E نسبت به سال گذشته ۲۹درصد کاهش فروش داشته و به ۱۰هزار و ۹۴۸ ثبت‌نام جدید رسیده است. در سال ۲۰۲۲ نیز فروش این مدل نسبت به سال گذشته ۵۰درصد رشد داشت و به ۳۸هزار و ۴۶۹ دستگاه رسید. کیا پس از بیش از سه برابر کردن فروش BEV خود در سال ۲۰۲۲، طی پنج ماه اول سال ۲۰۲۳، کاهش ۲۹درصدی ثبت‌نام خودروهای EV۶ را تجربه کرد. در این مدت، فروش ۶‌هزار و ۷۸۰ دستگاهی برای کیا به ثبت رسید. هیوندای اما کارنامه خود را در این بخش ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته بهبود داد و فروش را به ۱۶‌هزار و ۱۷۵ دستگاه (ژانویه تا مه) رساند. هیوندای آیونیک ۶جدید خط تولید این خودروساز را تقویت کرد.

در مورد کیا و هیوندای، واجد شرایط نبودن اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال برای مدل‌های وارداتی، یک عامل منفی است. دیگر خودروساز برقی یعنی لوسید در پنج ماه اول سال ۲۰۲۳ ثبت‌نام‌های خود را بیش از سه برابر کرد و به ۲هزار و ۷۵۸ دستگاه رسید. لوسید موتورز نام شرکتی است که رقیب تسلا شناخته می‌شود. این شرکت که نام ابتدایی‌اش آتیه‌وا بود، از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرد و اکنون در کالیفرنیای آمریکا حضور دارد. لوسید موتورز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها آغاز به کار کرد، اما توانست در سال ۲۰۱۸ عربستان را برای تزریق یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار سرمایه وسوسه کند. این مقدار سرمایه‌گذاری به منزله ۶۵درصد از کل سهام شرکت است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین