شنبه 8 ارديبهشت 1403-16:30 شمسی /4/27/2024 4:30:02 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52576
  • زمان انتشار:سه شنبه 27 تير 1402-23:59
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال خودروسازان به مجموعه های دانش بنیان، سبب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و افزایش درآمدها خواهد شد.
ارتقای کیفیت خودروها با همکاری دانش بنیان ها محقق می شود

به گزارش خودرونامه، عزت اله اکبری تالارپشتی در نشست تبیین دستاوردهای شرکت مهرکام پارس، با بیان این که با همراهی نخبگان می توان اهداف و مسیری که سایر قطعه سازان جهانی تعریف کرده اند را بررسی کرد، گفت: در سال ۲۰۳۲ به طور کلی تولید خودروهایی با سوخت های فسیلی در دنیا متوقف خواهد شد، خودروسازان کشور نیز باید این آمادگی را در خود ایجاد کنند.
به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، هر تولیدی از جمله خودرو اگر به صادرات منجر نشود، محکوم به سقوط است؛ بنابراین تولید صادرات محور و حضور در بازارهای جهانی و رقابت با سایر خودروسازان جهانی باید به صورت جدی دنبال شود. 
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به همکاری مهرکام پارس با ۱۳ شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: این اقدام بسیار عالی است، با اتصال به مجموعه های دانش بنیان هم کیفیت محصولات ارتقا خواهد یافت و هم درآمدها افزایش می یابد.


کمیت در کنار کیفیت معنا می یابد
سیدرضا تقوی، رییس مجمع نمایندگان استان تهران نیز در این نشست با اشاره به اقدامات و دستاوردهای شرکت مهرکام پارس، گفت: این مجموعه به درستی توانسته در راستای خدمت به مردم و مشتریان خودرو، از فرصت های پیش آمده بهره مند شده و در بخش هایی از جمله افزایش تولید دستاوردهای خوبی کسب کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که کمیت در کنار کیفیت معنا می یابد، اظهار کرد: مشتریان همواره به دنبال محصولات با کیفیت هستند و اگر مجموعه های داخلی بتوانند به خوبی پاسخ گوی نیازهای مردم باشند، میل به خرید محصولات خارجی کاهش خواهد یافت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صنعت خودروسازی کشور و شرکت های خودروسازی انباشت دانش بسیاری وجود دارد، اما برای تامین نیازهای داخل به ویژه در زمینه حمل و نقل عمومی، نیاز به واردات خودرو به شکل محدود وجود دارد تا بتواند خلاءهای موجود در این بخش را پر کند، در این بین خودروسازان می توانند تمرکز خود را بر روی افزایش تولید، توسعه و کیفیت محصولات خود بگذارند تا پاسخ گوی تمامی نیازهای داخل باشند.


افزایش ۲۸ درصدی تولید شرکت مهرکام پارس در سه ماهه سال جاری
مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نیز در این نشست، با بیان این که این شرکت بزرگ ترین هلدینگ بورسی خودرویی کشور است، گفت: این مجموعه دارای شرکت هایی در دو زمینه اقتصادی و خدماتی و هم چنین شرکت هایی در زمینه تولید قطعات و مجموعه‌های خودرویی مانند شرکت های تولیدی بزرگ از جمله مهرکام پارس، محورسازان، ریخته گری چدن، ریخته گری آلومینیوم، درخشان ساز، توسعه و عمران نایین است و مهم ترین آن ها از منظر استراتژیک شرکت بزرگ مهرکام پارس است.
احمد رویایی با اشاره به این که مهرکام پارس دارای سه سایت در تهران، کرمانشاه و مشهد مقدس است، خاطرنشان کرد: این شرکت مجموعه های سپر، داشبورد، رودری و سیستم های تهویه را تولید می کند. مهرکام پارس حدود ۹۳۰ هزار مجموعه را در سال ۱۴۰۱ تولید کرده که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۳۱ درصدی داشته است. 
مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیان این که مهرکام پارس از قابلیت طراحی، مهندسی و تولید قطعات برخوردار است، عنوان کرد: این مجموعه در سه ماهه سال جاری حدود ۲۶۰ هزار قطعه تولید کرده که ۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی با اشاره به افزایش درآمد عملیاتی این شرکت، بیان کرد: در زمینه قالب سازی و پروژه ها، جوانان این مجموعه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به بهترین شکل ممکن فعالیت کرده اند و در زمینه تولید و تامین قطعات خودروی کراس اوور K۱۲۵ در حال حاضر مهرکام پارس از سایر مجموعه های قطعه ساز جلوتر بوده و تمامی تعهدات خود را به بهترین نحو انجام داده است.
به گفته رویایی، شرکت ایکیدو از برنامه های توسعه ای مهرکام پارس و اهداف افزایش سهم از زنجیره تامین ایران خودرو حمایت کرده و آن ها را پی گیری می کند، هم چنین در زمینه قطعات تبادلی شرکت مهرکام پارس، ایکیدو تمام توان خود را برای کاهش این اقلام تبادلی و حرکت به سمت داخلی سازی آن ها خواهد گذاشت.


رشد تولید در مهرکام پارس
علی ارضی فرد، مدیرعامل شرکت مهرکام پارس نیز با اشاره به روند افزایشی تیراژ تولید سپر، داشبورد، صندلی، قطعات تزریقی و... در این شرکت و ارزان سازی مواد تولیدی با حفظ کیفیت و خودکفایی ماشین آلات و تجهیزات، عنوان کرد: در سال های گذشته وابستگی مهرکام پارس به کشورهای خارجی حدود ۹۰ درصد بود، اما امروز با کاهش هزینه و خودکفایی در زمینه تجهیزات، موفق به داخلی سازی ۹۰ درصدی مواد و قطعات شده ایم. در حال حاضر با شرکت های داخلی هم افزایی کرده و در حال آماده سازی خطوطی برای تولید قالب های ریز محصولاتی نظیر K۱۲۵ و اخذ استانداردها هستیم تا بتوانیم با تکیه بر توان داخل محصولات خود را تولید و عرضه کنیم که تا شهریورماه سال جاری کارگاه تولید این قالب ها راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهرکام پارس با اشاره به صادرات قطعات تولیدی این شرکت به کشورهای عراق و آذربایجان تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از ۵۰ هزار دلار صادرات صورت گرفته که هدف گذاری ما صادراتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار تا پایان سال است. 
گفتنی است، در پایان این نشست از نمایشگاه محصولات تولیدی و توانمندی های شرکت مهرکام پارس و خطوط تولید این قطعه ساز بازدید شد. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین