يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-2:48 شمسی /4/28/2024 2:48:36 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52366
  • زمان انتشار:شنبه 10 تير 1402-16:10
در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام آسیاناما در فرابورس مطرح شد:

نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما که خرداد ۱۴۰۱ با نماد «ناما» در گروه خودرو و ساخت قطعات پذیرش شده بود، امروز با حضور مدیران این شرکت در فرابورس ایران برگزار شد.
تامین ۹۰ درصد از تقاضای شرکت‌های خودروسازی

به گزارش خودرونامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای این نشست خبری، مهدی ملایی معاون اجرایی و عضو هیات‌مدیره آسیاناما، تولید مخازن CNG را جزو اهداف اولیه شرکت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از تقاضای شرکت‌های خودروساز داخلی توسط آسیاناما تامین می‌شود و سهم ما از بازار غیرخودرویی نیز نزدیک به ۱۰ درصد است.

ملایی به ارائه تاریخچه‌ای از آسیاناما پرداخت و گفت: این شرکت با نام اولیه تهران شامر در سال ۵۱ تاسیس شد و پس از تصمیمات اخذشده در مجامع سال‌های ۶۲، ۷۶ و ۸۶، نام و شخصیت حقوقی آن به ترتیب به قدس پلاستیک، گروه کارخانجات تامین نیازهای افزاری مدارس آسیا و شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما تغییر یافت.

به گفته وی خط تولید این شرکت در سال ۹۲ به بهره‌برداری اولیه رسید و اولین‌بار در سال ۹۷ به کشور قرقیزستان صادرات انجام شد اما اولویت اصلی آسیاناما تامین نیازهای داخلی است.

وی با اشاره به اینکه به مرور زمان در این مجموعه مخازن صنعتی تولید شد، گفت: در دوره کرونا نیز مخازن بیمارستانی تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت اما در حال حاضر فعالیت اصلی شرکت تولید، مخازن سی ان جی خودرو هست.

به گفته ملایی، شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما در حال حاضر جزو شرکت‌های فرعی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید بوده و کل سهام آن نیز متعلق به امید است.

عضو هیات‌مدیره آسیاناما در ادامه سرمایه فعلی این شرکت را ۱۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بعد از عرضه اولیه تلاش داریم افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی داشته باشیم.

پیش‌بینی فروش ۶۰۰ میلیارد تومانی

ملایی در خصوص سودآوری و فروش این شرکت اظهار کرد: پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد فروش در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم که سود این شرکت با توجه به عدم قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه، تضمین شده است و بازدهی حداقل ۲۵ درصدی خواهیم داشت.

وی در همین زمینه افزود: از سوی دیگر افزایش بهای تمام شده، بسیاری از شرکت‌ها را تهدید می‌کند در حالی که ۷۰ درصد از بهای تمام شده ما مواد است و طبق قراردادها در صورت افزایش نرخ، خودروسازها باید به ما تعدیل نرخ دهند و ما نیز به تبع آن افزایش نرخ می‌دهیم.

معاون اجرایی آسیاناما در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه در این مجموعه، مخازن CNG، مخازن طبی-صنعتی و کاپ تولید می‌شود، در خصوص روش تولید مخزن در شرکت آسیاناما به دو روش اشاره کرد و گفت: در روش اول تولید مخزن تحت فشار از لوله بدون درز است که تمامی شرکت‌های داخلی از این روش که ساده‌تر است استفاده می‌کنند. روش نیز دوم تولید مخزن تحت فشار از ورق نورد شده است که مختص شرکت آسیاناماست.

جزئیات گزارش ارزش‌گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان

میثم بلگوریان نماینده تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان ارزش‌گذار ناما در ادامه این نشست خبری به توضیح روش‌های ارزش‌گذاری آسیاناما پرداخت و گفت: از مهم‌ترین فاکتورها در تمامی گزارش‌های ارزش‌گذاری نرخ تورم است که برای سال ۱۴۰۲ رقم ۶۳ درصد و سال ۱۴۰۳ نیز ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.

بلگوریان با بیان اینکه همچنین نرخ فروش محصولات را به نرخ ورق فولادی وابسته کرده‌ایم، گفت: پیش‌بینی نرخ فروش هر محصول از حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ می‌رسد.

به گفته وی میزان تولید مخازن نیز ۷۲ هزار عدد برای ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و در خصوص درصد بهره‌برداری از ظرفیت اسمی نیز ۲۹ تا ۳۰ درصد در نظر گرفتیم.


عملکرد سود و زیانی آسیاناما

نماینده ارزش‌گذار، سود خالص این شرکت برای سال ۱۴۰۲ را ۱۶۳ میلیارد پیش‌بینی کرد که طبق برآوردها این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۲۶۰ میلیارد تومان می‌رسد ضمن آنکه حاشیه سود خالص نیز از سال ۱۴۰۳ به بعد به صورت ثابت روی ۳۰ درصد پیش‌بینی‌شده است.

بلگوریان میزبان دارایی‌های آسیاناما را در حال حاضر ۹۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۰۶ دارایی‌های شرکت دو برابر می‌شود و به ۱۸۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.


۴ روش ارزش‌گذاری آسیاناما

نماینده تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان ارزش‌گذار سهام «ناما» با اشاره به اینکه ۴ روش ارزش‌گذاری برای سهام آسیاناما محاسبه شده است، بیان کرد: طبق روش جریان‌های نقدی، عدد ۶۶۵ میلیارد تومان برای مارکت کپ شرکت به دست آمده که بدهی سهامدار عمده از این کم شده است.

وی در خصوص روش دوم نیز گفت: در روش سود تقسیمی نیز درصدِ تقسیم سود را متناسب با جریان نقدی که در شرکت ایجاد می‌شود و قابلیت پرداخت دارد بین ۶۱ تا ۶۴ درصد در سال‌های مختلف دیده‌ایم که عدد به دست آمده برای ارزش سهام شرکت آسیاناما ۶۷۲ میلیارد تومان پس از کسر بدهی سهامدار عمده است.

بلگوریان با اشاره به اینکه بر اساس روش ارزیابی نسبی نیز P/E در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ این شرکت ۹.۹ بوده است، عنوان کرد: بر این اساس ۱۳۱۸ میلیارد تومان برای ارزش کل سهام شرکت آسیاناما به دست آمده است.

نماینده ارزش‌گذار افزود: در روش NAV یا ارزش خالص دارایی‌ها نیز ارزش روز دارایی‌های شرکت ۲ هزار و ۳۲ میلیارد تومان در تاریخ تهیه گزارش برآورد شده است و بدهی آسیاناما نیز ۵۹۶ میلیارد تومان بوده که پس از کسر بدهی به ۱۴۶۶ میلیارد تومان می‌رسیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه به هر روش ارزش‌گذاری وزن یکسان ۲۵ درصدی داده‌ایم، عنوان کرد: در جمع‌بندی این روش‌ها به ۱ هزار و ۳۰ میلیارد تومان برای کل مارکت شرکت رسیدیم و با توجه به سهام ۱۰۵ میلیارد تومانی آسیاناما، ارزش هر سهم ناما نیز ۹۸۱ تومان و ۳ ریال ارزش‌گذاری شده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین