يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-20:52 شمسی /4/28/2024 8:52:58 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52274
  • زمان انتشار:چهارشنبه 31 خرداد 1402-14:56
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن:

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: زیرساخت‌های لازم برای حضور موفق صنعتگران ایرانی در بازار روسیه فراهم است و شاهد استقبال خوب مسوولان این کشور از خودروسازان و قطعه سازان ایرانی هستیم.
زیرساخت‌های لازم برای حضور موفق صنعتگران ایرانی در بازار روسیه فراهم است

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، «ابراهیم دوست‌زاده» افزود: مهلت ثبت‌نام شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه بزرگ «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» روسیه تا هفتم تیر تمدید شد.

وی توضیح‌داد: با توجه به استقبال چشمگیر شرکت‌ها و درخواست‌های متعدد برای افزایش متراژ غرفه‌ها از سوی خودروسازان و قطعه‌سازان، از طرف روسی برگزارکننده نمایشگاه درخواست شد که ۱۰ روز دیگر نیز زمان ثبت‌نام تمدید شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۳۰ شرکت قطعه‌ساز و خودروساز ایرانی برای حضور در این رویداد نمایشگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند که ۲ برابر سال گذشته، فضای نمایشگاهی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: پارسال مجموع متراژ نمایشگاهی در اختیار شرکت‌ها یک‌هزار متر مربع بود که امسال به بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع افزایش یافته است و به احتمال زیاد با توجه به استقبال چشمگیر انجام شده، درخواست افزایش متراژ خواهیم داد.

دوست‌زاده بیان‌داشت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، از ۱۵ تیر ثبت‌نام به‌منظور اعزام یک هیات تجاری به این رویداد انجام خواهد شد تا در کنار خودروسازان و قطعه‌سازان حضور داشته باشند.

وی گفت: برخلاف سال گذشته که حضور شرکت‌ها محدود به چند رسته و فیلد خاص بود، امسال تنوع حیطه کاری شرکت‌کنندگان را شاهد هستیم.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن ادامه‌داد: اکنون هماهنگی‌های اولیه به‌منظور ارسال بار، اجزا و قطعات و خودروها به مسکو، همچنین مقدمات لازم برای مسائل مربوط به ایاب و ذهاب و اسکان مدعوین و مدیران شرکت‌ها و شرکت‌کنندگان در حال انجام است.
عزم راسخ روس‌ها برای توسعه ارتباطات و مراودات

وی معتقد است: سال گذشته با توجه به اینکه هنوز مدت زمان زیادی از تحریم غربی‌ها علیه اقتصاد روسیه نگذشته بود، شاید مردم این کشور درک خوبی از محدودیت‌ها و تحریم‌ها نداشتند، اما امروز با گذشته حدود ۲ سال از این موضوع، نیاز این کشور به حضور صنعتگران ایرانی، در کنار چینی‌ها، ترک‌ها، هندی‌ها و دیگر کشورها بیشتر شده است و شاهد عزم راسخ مسوولان این کشور برای توسعه ارتباطات و مراودات هستیم.

دوست‌زاده همچنین خاطرنشان‌کرد: صنعتگران ایرانی در سال جاری در مقایسه با پارسال با مشکلات کمتری برای حضور در بازار این کشور مواجه‌اند، زیرا اکنون بسیاری زیرساخت‌های حمل و نقلی فراهم شده و درخصوص مسائل مالی و پولی، استانداردهای مشترک قطعات خودرو، همچنین شناخت نقاط قوت و ضعف یکدیگر، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است؛ بر این اساس پیش‌بینی می‌شود صنعتگران ایرانی در این دوره از نمایشگاه حضور پُررنگ‌تر و موفق‌تری داشته باشند که در مجموع به نفع تولید، اشتغال و صادرات کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه امسال با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

انعقاد تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه، از جمله دستاوردهای نمایشگاه پارسال بود.

به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و ارزش ۴۵۰ میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین