جمعه 7 ارديبهشت 1403-9:8 شمسی /4/26/2024 9:08:30 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:5175
  • زمان انتشار:دوشنبه 7 بهمن 1398-16:16

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته گفت: تست خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای زیر نظر اتحادیه سوخت‌های جایگزین انجام می‌شود.
تست خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای

به گزارش خودرونامه، علی محمودیان رئیس اتحادیه سوخت­‌های جایگزین و خدمات وابسته با اشاره به تست خودروهای دوگانه‌سوز کارخانه‌ای و کارگاهی گفت: تست خودروهایی که از قدیم دوگانه‌­سوز شده­‌اند و غیر کارخانه‌­ای هستند زیر نظراین اتحادیه انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه انجام تست‌ها متوقف نشده است افزود: متقاضیان می­‌توانند وارد سایت www.irngv.ir شوند و در بخش گواهی سلامت، از بین کارگاه‌­های مجاز، یک کارگاه را انتخاب و بعد فرایند گواهی سلامت را طی کنند. در حال حاضر روزانه بین 500 تا 600 خودرو از این طریق گواهی سلامت دریافت می‌­کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: درباره این خبر که گفته شده تست دوگانه‌­سوزهای غیرکارخانه­‌ای متوقف شد و کار به سازمان ملی استاندارد سپرده شده است باید بگویم که در سال 96 بازرسی خودروهای کارخانه‌­ای شروع شد. در همین بستر فرایند تست برخی از خودروهای تبدیل کارگاهی هم با شرایط کارخانه­‌ای انجام می­‌شد.

محمودیان همچنین افزود: اما طبق بررسی ها مشخص شد این فرایند ناقص است و کیفیت لازم را ندارد. به همین دلیل از دولت مصوبه‌ای برای خودروهای تبدیل کارگاهی گرفته شد. تا پیش از دریافت این مصوبه، تست­‌ها متوقف شدند زیرا گفتند این فرایند تکمیلی نیست و شرایط ایمنی مورد قبول نیست. رئیس اتحادیه سوخت‌­های جایگزین و خدمات وابسته گفت: در سال 97 هیات دولت مصوبه‌­ای ابلاغ کرد که بر اساس آن خودروهای تبدیل کارگاهی باید طبق رویه مشخص شده جدید، تایید ایمنی و سلامت می‌­گرفتند. این مصوبه در اوایل سال جاری عملیاتی شد و مردم می‌توانند با مراجعه سایت ما فرآیند تست خودروی خود را پیگیری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تست خودروهای تبدیلی کارگاهی متوقف نیست و طبق مصوبه دولت، هر خودرویی که گواهی سلامت بگیرد، پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف است کارت خودرو را به دوگانه‌سوزی تبدیلی تغییر دهد. لذا مشکل این خودروها در مرحله تعویض پلاک یا معاینه فنی هم مرتفع شد.

منبع:فارس


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین