يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-4:23 شمسی /4/28/2024 4:23:14 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:50116
  • زمان انتشار:چهارشنبه 26 بهمن 1401-6:39

شرکت ایران‌خودرو تا آخر امسال، ۲۹ هزار و ۵۰۰ خودرو در بورس کالا عرضه می‌کند. براساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس، خودروهای تولید داخل باید در بورس کالا عرضه شوند. 
فروش ۲۹هزار و ۵۰۰ خودرو تا آخر سال در بورس

به گزارش خودرونامه به نقل از تسنیم، این عرضه در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و کمیسیون تلفیق بودجه این مساله را مورد تاکید قرار داده است. در این راستا، شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال تعداد ۲۹‌هزار و ۵۰۰ دستگاه از انواع خودروهای خود را در بورس کالا عرضه خواهد کرد. بر اساس این گزارش، خودروهای تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ تیپ ۵، پژو ۱۰۷ اکسل کاسه‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی، دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای، دنا پلاس توربو اتوماتیک و گروه هایما از انواع خودروهای عرضه‌شده در هفته‌های آینده خواهند بود.
همچنین روز گذشته پنج‌هزار دستگاه تارای دستی روی تابلوی معاملات بورس کالا برد که در این طرح فروش قیمت پایه برای تارا دستی ۲۵۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده بود؛ البته قرار بود روز گذشته دو هزار دستگاه تارا دستی در بورس مورد معامله قرار گیرد که با تغییرات اعمال‌شده افزایش عرضه انجام و در نهایت ۵هزار دستگاه خودرو روی تابلوی معاملات بورس کالا رفت که در نهایت این خودرو با قیمت ۴۶۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بورس کالا به فروش رسید. قیمت تمام‌شده این خودرو (با احتساب مالیات و سایر هزینه‌ها) برای خریداران به ۵۳۴ میلیون تومان رسید که اختلاف قیمت ۱۱۱میلیون تومانی با قیمت بازار غیر رسمی (آزاد) دارد. به این ترتیب در مجموع این معامله بیش از یک‌هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها خارج شد و به تولیدکننده و مصرف‌کننده رسید؛ زمان تحویل تارا ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ تعیین شده است.

برچسب ها:

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین