دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-17:2 شمسی /4/29/2024 5:02:37 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43918
  • زمان انتشار:شنبه 14 آبان 1401-8:17

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید باکیفیت خودرو تاکید کرد و گفت: صنعت خودروی ایران به لحاظ تولید در یک سال گذشته به پایداری رسیده که این موضوع بسیار اهمیت دارد. 
وزیر صمت: تغییر کیفیت خودرو تدریجی است

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه قطعات و لوازم مجموعه‌های خودرویی، با اشاره به بحث کیفیت خودروهای تولید داخل، اظهار کرد: تغییر و تحول در کیفیت به‌تدریج آشکار می‌شود و در این خصوص بحث تولید نیز مدنظر قرار دارد و این مساله در تولید شفاف‌تر و قابل کنترل است. وی افزود: خوشبختانه صنعت خودروی ایران به لحاظ تولید در یک سال گذشته به پایداری رسیده که این موضوع بسیار اهمیت دارد و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم برنامه‌ای را که برای تولید تنظیم کرده‌ایم تا به پایداری برسد ادامه دهیم و به جلو ببریم. وزیر صمت گفت: کیفیت محصولات نیز به رضایت مشتری برمی‌گردد که در این خصوص پروژه‌های زیادی آغاز شده و ما از قطعه‌سازان انتظار بیشتری داریم، حداقل تا ۷۰درصد کیفیت خودرو به قطعه مربوط است.

فاطمی امین با اشاره به ناتمام بودن و در نیمه‌های راه قرار گرفتن پروژه‌ها ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال خبرهای خوبی در خصوص افزایش کیفیت خودروها منتشر شود. وی گفت: شاخصی وجود دارد که نشان‌دهنده بازگشت خودرو به نمایندگی و تعویض قطعات در ۱۰۰ روز اول است و طبق آمار، این شاخص به طور قابل‌‌توجهی کاهش پیدا کرده است. وی با تاکید بر توجه به مساله کیفیت گفت: این موضوع باید مورد توجه همه تولیدکنندگان در همه صنایع به‌ویژه صنعت خودرو قرار گیرد زیرا این صنعت با ایمنی، جان و عموم مردم ارتباط دارد.  فاطمی امین با بیان اینکه تا اوایل امسال ۳۰درصد از قطعات خودرو تقلبی و قاچاق بودند، گفت: این مساله بسیار خطرناک بود؛ از همین رو کار بسیار مهمی آغاز شد و تا به امروز بیش از ۳۰۰میلیون قطعه‌ خودرو شناسه رهگیری دریافت کردند که با یک کد دستوری می‌توان فهمید قطعه اصالت دارد یا نه. به گفته فاطمی امین، این اولین گام و مهم‌ترین زیرساخت برای این است که بتوانیم بازار قطعات را کنترل کنیم. وی در پایان از جمع‌بندی نهایی در مورد ۵۵ کالا برای صدور کد رهگیری تاکنون خبر داد و گفت: این کالاها را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم که حتما هنگام خرید به اصالت و کد رهگیری آن توجه کنند.

منبع: شاتا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین