شنبه 8 ارديبهشت 1403-19:35 شمسی /4/27/2024 7:35:33 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35669
  • زمان انتشار:چهارشنبه 18 خرداد 1401-7:54

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود، بنابراین وزارت صمت باید ضرب‌‌‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین تعیین کند.
تیبا و سمند جایگزین می‌خواهند

به گزارش خودرونامه، حجت‌الله فیروزی افزود: البته ضرورت تولید خودروهای به‌‌‌روز، ایمن و استاندارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست و خودروسازان باید در این راستا تمام توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: مجلس و دولت همواره بر افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای روز در تولید خودروهای داخلی تاکید دارند و از همین رو استاندارد تیبا و سمند تایید نشد.

وی اضافه کرد: معمولا خودروهایی که استاندارد آنها تایید نشده، توسط اقشار متوسط و ضعیف جامعه از نظر درآمدی استفاده می‌شود و توقف خط تولید آنها بدون معرفی خودروی جایگزین موجب ضرر و زیان این دست از شهروندان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: خودروسازان و وزارت صمت باید در بازه زمانی کوتاهی استانداردهای لازم را برای تولید خودروهای داخلی رعایت کنند تا بازار خودرو با تنش جدیدی به واسطه حذف برخی خودروها از تولید روبه‌رو نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید خودروسازان را ملزم به ارائه برنامه‌‌‌های مربوط به تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب کند تا خلأ خودروهایی مانند تیبا و سمند به افزایش قیمت مجدد خودرو منجر نشود.

منبع: خانه ملت


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین