چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403-21:54 شمسی /5/1/2024 9:54:51 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:34271
  • زمان انتشار:سه شنبه 30 فروردين 1401-16:41
وزیر نفت خبر داد:

وزیر نفت با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها برای مدیریت مصرف انرژی گفت: امیدواریم تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت و شهرداری تهران به دیگر شهرداری‌های کشور نیز گسترش یابد.
اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری برای تغییر سوخت اتوبوس‌ها
به گزارش خودرونامه، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) درمراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: هم اکنون مقدار مصرف بنزین و نفت‌گاز در حال حاضر نزدیک شدن به ظرفیت پالایشی کشور است و این هشدار جدی بوده و میزان صادرات بنزین کشور بسیار ناچیز است. با توجه به این موضوع در کشور ضرورت سرمایه گذاری در این مورد لازم و ضروری است و یکی از وظایف ذاتی وزارت نفت در بحث تولید نفت، گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی تامین امنیت انرژی کشور است. 
 
اوجی ادامه داد: در حال حاضر در کشورحدود سالی ۸۰ میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می‌شود و من در جلسه‌ای که سایر وزرای دولت سیزدهم حضور داشتند و در این مورد بحث شد، آنجا اعلام کردم که اگر این میزان مصرف سوخت کشور شامل نفت گاز و بنزین را نصف کنیم، من به عنوان وزیر نفت تعهد می‌دهم که سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار پایان سال تقدیم دولت کنم.

وزیر نفت افزود: برای گازسوز و برقی کردن اتوبوس‌ها نیز اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته شده است که از محل صرفه‌جویی سوخت از سوی وزارت نفت تأمین می‌شود.

اوجی تصریح کرد: بر این اساس با استناد به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تا ۵ هزار اتوبوس گازسوز و برقی می‌شوند و طی چهار سال نیز با افزوده شدن واگن‌های جدید به مترو در مصرف سوخت صرفه‌جویی قابل‌توجهی اتفاق می‌افتد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین