پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-16:50 شمسی /5/2/2024 4:50:42 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:34242
  • زمان انتشار:يکشنبه 28 فروردين 1401-8:5

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: همکاری مشترک خودروسازان داخلی به کاهش قیمت تمام ‌‌شده و تولید محصولات ارزان کمک خواهد کرد. 
چالش استاندارد در خودروی ارزان

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، احمد نعمت‌‌بخش افزود: با توافق مدیران ایران‌‌خودرو و سایپا، دو شرکت از امکانات یکدیگر بهره‌‌مند خواهند شد، به‌‌طوری که مقررشده در گام نخست امکان بهره‌‌مندی سایپا از توانمندی‌‌های گروه صنعتی ایران‌‌خودرو در زمینه قوای محرکه فراهم شود.

وی بیان ‌کرد: چنین توافق‌‌هایی سبب می‌شود شرکت‌ها در برخی زمینه‌‌ها مانند موتور، پلت‌فرم مشترک، گیربکس و... دوباره هزینه نکنند و چنین اقداماتی در راستای مشترک سازی، به کاهش قیمت تمام‌‌شده کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: توافق دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور با توجه به امکانات محدود داخلی، اقدام عاقلانه‌ای است که باید تداوم یابد. وی اما درباره طرح تولید خودروی ارزان نیز گفت: اطلاع دقیقی از تولید این خودرو ندارم، اما با وجود استانداردهای سخت‌‌گیرانه ۸۵گانه که هزینه‌‌های تولید را افزایش می‌دهد، انجام آن با دشواری‌‌هایی همراه است.

نعمت‌‌بخش خاطرنشان کرد: به‌‌طور قطع در شرایط کنونی که اقشار کم‌‌درآمد و حتی متوسط با مشکل تامین خودرو مواجهند، چنین طرح‌‌هایی می‌تواند کارساز باشد و حتی می‌توان برای صادراتشان نیز برنامه‌‌ریزی کرد. هفته گذشته منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌‌ریزی وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان‌قیمت خبر داد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین