دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-1:14 شمسی /5/6/2024 1:14:57 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:30139
  • زمان انتشار:چهارشنبه 18 اسفند 1400-18:3
احتمال توافق و آزادی واردات، خرید و فروش خودرو را راکد کرد

در حالی که واپسین روزهای سال را پشت سر می گذاریم، بازار خودرو هنوز هم در رکوردی سنگین به سر می برد و خرید و فروش چندانی در آن صورت نمی گیرد. 
شب عید سرد بازار خودرو

به گزارش خبرنگار خودرونامه، معمولا در هفته های پایانی سال و با توجه به در پیش بودن نوروز و سفرهایش، خرید و فروش در بازار خودرو رونق می گیرد و این بازار شب عیدی داغ را تجربه می کند.

هرچند در دو سال گذشته و متاثر از ماجرای کرونا، بازار خودرو رونق همیشگی شب عید را نداشت، اما امسال با وجود کنترل نسبی این ویروس مرگبار، همچنان خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی گیرد. در باب چرای یاین موضوع، دلایل مختلفی از سوی کارشناسان و فعالان بازار مطرح می شود که مهمترین آنها، خوش بینی شهروندان به اخبار مذاکرات برجامی در وین و همچنین آزادی واردات در سال آینده است.

گفته می شود ایران و دیگر کشورها تا حد زیادی به حصول توافق بر سر احیای برجام نزدیک شده اندف اتفاقی که اگر رخ بدهد، لغو تحریم را به دنبال خواهد داشت. با لغو تحریم، انتظارات تورمی و قیمت ارز کاهش می یابد و این موضوع سبب نزولی شدن قیمت خودرو در بازار خواهد شد. از طرفی، احتمالا شرکت های خارجی به خودروسازی ایران بر می گردند و نتیجه آن، تولید محصولات جدید و به روز در کشور خواهد بود. حال به نظر می رسد خیلی ها با توجه به احتمال قوی کاهش قیمت در بازار خودرو پس از اعلام توافق و لغو تحریم، خرید در مقطع فعلی را ریسک دانسته و آن را به آینده موکول کرده اند. در کنار اینها، آزادی واردات نیز در رکود این روزهای بازار خودرو تاثیرگذار است، زیرا در صورت ازسرگیری ورود خودرو به کشور، قیمت در بازار افت خواهد کرد. 

با این شرایط، بعید است در هفته پایانی سال نیز خرید و فروش خودرو رونق خاصی به خود بگیرد، مگر اینکه شهروندان از احیای برجام و اثرگذاری واردات ناامید شده و از بیم رشد قیمت در سال آینده، اقدام به خرید کنند. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین