دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-3:39 شمسی /5/6/2024 3:39:42 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26990
  • زمان انتشار:سه شنبه 26 بهمن 1400-15:13
هاشم یکه زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو دو سال و نیم سخت را تجربه کرد

تابستان ۹۸ در اتفاقی بی‌سابقه «سخنگوی دولت» خبر از برکناری هاشم یکه زارع مدیرعامل وقت ایران خودرو داد و دلیل آن را افزایش بدون هماهنگی قیمت اعلام کرد.
یکه و تنها

به گزارش خودرونامه، به فاصله تنها چند ساعت پس از اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر برکناری مدیرعامل ایران خودرو، ضابطان قضایی به دفتر یکه‌زارع رفته و وی را بازداشت کردند و این آغاز روزهای سخت و تنهایی این مدیر خوش سابقه خودروسازی کشور بود.

وی روزهای سختی را در آن دوران پشت سر گذاشت و تا ماه ها نیز مشخص نبود اصل اتهامش چیست و این موضوع برای یکه زارع و خانواده اش گران تمام شد.

در نهایت نیز یکه زارع آزاد شد تا به گفته خودش بیشتر در کنار خانواده باشد و طبق شنیده های غیر رسمی، گویا دادگاه حکم به تبرئه وی از اتهامات وارده نیز داده است.

روزهای سخت یکه زارع اما اوایل این هفته با درگذشت همسرش که گفته می شود بی ارتباط با اتفاقات و حواشی رخ داده از تابستان ۹۸ به بعد نبوده است، سخت تر نیز شد. او حالا تنهاتر از قبل شده و شاید به این فکر می کند که پس از ۳۰ سال خاک صنعت خودرو را خوردن، حقش بازداشت و محاکمه طرد شدن از خودروسازی نبود.

یکه‌زارع قبل از حضور در ایران خودرو، صندلی مدیرعاملی بخش‌هایی دیگر از صنعت خودرو کشور را در اختیار داشت، از جمله مدیرعاملی پارس خودرو، سایپادیزل و ایران خودرودیزل. وی ایران خودرو را در وضعیتی تحویل گرفت که تحریم‌ها علیه صنعت خودرو همچنان برقرار و مشکلات مربوط به کاهش تولید و تأمین قطعات ادامه داشت.

در فاصله توافق هسته‌ای و امضای برجام، ایران خودرو با مدیریت یکه‌زارع مذاکره با خودروسازان خارجی به ویژه پژو را شروع کرد و سرانجام قرارداد همکاری مشترک بین ایران خودرو و پژو به امضا رسید.

یکه‌زارع ایران خودرو را پس از پنج سال و ۱۱ ماه سکانداری، با بدهی و زیانی چند هزار میلیارد تومانی تحویل داد. البته نباید فراموش کرد که مقصر این حجم از بدهی و زیان، را نمی توان الزاما یکه‌زارع دانست، بلکه تقصیر اصلی بر گردن سیاست‌های اقتصادی دولت به خصوص «قیمت‌گذاری دستوری» است که هر مدیری را به قعر می‌کشد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین