پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-3:13 شمسی /5/2/2024 3:13:36 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26985
  • زمان انتشار:دوشنبه 25 بهمن 1400-7:11

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد با توجه به اینکه فروشنده در بازار بسیار و خریدار کم است، خیلی‌ها مجبورند قیمت پیشنهادی خود را تعدیل کنند و به همین دلیل، منحنی قیمت در این هفته نسبت به هفته گذشته نزولی شده است. 
افت و خیز قیمت خودرو در بازار
به گفته فعالان بازار، طی یک هفته گذشته قیمت بیشتر خودروها کاهش یک تا ۸‌میلیون تومانی را به خود دیده است. البته قیمت برخی خودروها تغییر خاصی نداشته و در مواردی محدود، افزایش نیز رخ داده است.

با توجه به کاهش نرخ ارز، بازار خودرو نیز روزهای آرامی را به خود می‌بیند. طبیعتا با کاهش نرخ ارز، افرادی که قصد خرید خودرو دارند، چنانچه قید فوریت نداشته باشند، برای خرید خودرو تا کاهش بیشتر قیمت‌ها دست نگه می‌‌‌دارند؛ بنابراین طبق روال در این شرایط خریدار در بازار کم و فروشنده بیشتر می‌شود.  از سوی دیگر دارندگان خودرو، از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها (باتوجه به اینکه بعضا دلالان، خودروها را با قیمت‌های بالاتر خریداری کرده‌اند) تمایل دارند خودروهایشان را زودتر به فروش برسانند، بنابراین حاضرند با سود کمتر، خودرو را عرضه کنند.

 براین اساس، بررسی و مقایسه قیمت انواع خودروهای پرتیراژ و پرتقاضای داخلی طی این هفته و نسبت به هفته گذشته، نشان می‌دهد بیشتر محصولات ایران‌‌‌خودرو و سایپا در بازار با افت یک تا ۵‌میلیون تومانی روبه‌رو شده‌اند. البته هستند خودروهایی که کاهش قیمت بیشتری داشته‌اند، از جمله پژو ۲۰۷ دنده‌‌‌ای ایران‌‌‌خودرو که ۸میلیون تومان افت قیمت داشته است. در مقابل اما تعداد محدودی از خودروها با کمی افزایش قیمت روبه‌رو شده‌‌‌اند. به طور مثال پژو ۲۰۶ V۸ یا دنا معمولی یک‌میلیون تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین