معاون کیفیت ایرانخودرو گفت: در ۷دستگاه از ۹ دستگاه باقی مانده نیز با توجه به بررسیهای کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع باز نشدن ایربگ موردتایید و مطابق با استاندارد است. نتایج بررسیهای دو دستگاه دیگر نیز با تکمیل اطلاعات کارشناسی مشخص خواهد شد. استادرحیمی با بیان اینکه ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبهرو طراحی شده و در تصادفات از پهلو، عقب یا واژگونی باز نمیشود، گفت: در تصادفات زنجیرهای که ضربه از قسمت عقب و جلوی خودرو است، ایربگ در صورتی عمل میکند که زمان تصادف، ضربدیدگی قسمت جلویی نسبت به عقب زودتر اتفاق افتاده باشد. وی ضمن تاکید بر وجود شرایط تعریف شده و استاندارد برای عملکرد ایربگ گفت: باز شدن بیمورد ایربگ نهتنها سبب نجات سرنشین خودرو نمیشود بلکه جان آنان را به مخاطره خواهد انداخت.
منبع: دنیای اقتصاد
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست