به گزارش خودرونامه، گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر در راستای توسعه برنامهمحور صنعت خودرو اقدام به تدوین برنامه عملیاتی صنعت خودرو ویژه دولت سیزدهم کرده و جهت بررسی کارشناسی این سند، نشستی با موضوع هماندیشی حول برنامه عملیاتی توسعه صنعت خودرو با حضور اعضای هیئتعلمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان و مدیران صنعت خودرو و کارشناسان این حوزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرد.
در این نشست، ابتدا اقبال شاکری نماینده مجلس و محمدجواد عامری، مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت پیشبرد روش توسعه برنامهمحور صنعت خودرو با استفاده از کارشناسان این حوزه تاکید کردند. در ادامه میلاد بیگی، مسئول گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر به ارائه محورهای اصلی این برنامه و روش تهیه آن پرداخت.
امیرحسین قناتی مدیرکل سابق دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، سیاستگذاری با توجه به کل زنجیره تأمین صنعت خودرو از مواد اولیه تا خدمات را حائز اهمیت دانست و بر لزوم تصمیمگیری برای صنعت خودرو، با در نظر گرفتن صنایع بالادستی و پاییندستی و نه به صورت جزیرهای تاکید داشت. حجتالاسلام حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز اصلیترین مانع بر سر راه توسعه صنعت خودرو را نامشخص بودن استراتژی بلندمدت و بنگاهداری دولت در این صنعت دانست.
همچنین مهدی بحرینیان، قطعهساز و پژوهشگر توسعه، الزامات اصلی توسعه صنعت خودرو و بخشهایی از برنامه بلندمدت خودروسازی کرهجنوبی را تبیین و به این موضوع اشاره کرد که کره جنوبی در صنعت خودرو ۶۵ سال طبق یک برنامه جامع و مدون پیش رفته و فقط در موارد محدودی در مفاد آن بازنگری و بهروزرسانی انجام داده است. در نهایت اما مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعهسازان ضمن ایراد نکاتی حول مفاد این برنامه، اذعان داشت پیشرفت خودروسازی در گرو واقعی شدن قیمتگذاری خودرو، قطعات و مواد اولیه است، همچنین منشا اصلی فساد در خودروسازی را قیمتگذاری دستوری دانست.
منبع:فارس
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست