جمعه 7 ارديبهشت 1403-9:0 شمسی /4/26/2024 9:00:36 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25038
  • زمان انتشار:پنجشنبه 24 تير 1400-18:52
آمار وزارت صمت نشان می‌دهد

خودرونامه: آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در سه ماه ابتدایی امسال تنها ۱۰ هزار و ۱۲۶ دستگاه انواع خودرو سواری در بخش خصوصی به تولید رسیده که البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
رشد «خصوصی» تولید خودرو

خودروسازان خصوصی نیز مانند ایران خودرو و سایپا (شرکت‌های وابسته به دولت) درگیر تبعات تحریم در این سه سال بوده‌اند و برخی از آنها شرکای خارجی خود را از دست داده‌اند و برخی نیز با افت تولید مواجه بوده‌اند.

بنابراین آنها نیز منتظر احیای برجام و لغو تحریم هستند تا ضمن از سرگیری ارتباط با خارجی‌ها، تیراژ خود را بالا ببرند. طبق آماری که وزارت صمت منتشر کرده، ۱۰ شرکت خودروساز بخش خصوصی طی بهار امسال تعطیل یا نیمه تعطیل بوده‌اند که احیای آنها بستگی مستقیم به لغو تحریم دارد. در بین شرکت‌های فعال اما بیشترین تیراژ نصیب مدیران خودرو شده است، شرکتی که محصولات چری چین را مونتاژ می‌کند.

این شرکت تیراژی پنج هزار و ۷۸۰ دستگاهی در بهار امسال داشته که نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.
پس از مدیران خودرو، بیشترین تیراژ نصیب کرمان موتور شده است. این شرکت توانسته سه هزار و ۶۰۶ دستگاه خودرو را در بهار امسال تولید و در مقایسه با بهار ۹۹ رشد بالغ بر ۲۵۰ درصدی را تجربه کند. کرمان موتور محصولاتی از شرکت جک چین را مونتاژ می‌کند. در بین دیگر خودروسازان خصوصی، گروه بهمن نیز با تیراژی ۵۰۸ دستگاهی، نزدیک به ۱۲۵ درصد رشد تولید را در سه ماه ابتدایی امسال به خود دیده است.

همچنین از بم خودرو نیز خبر می‌رسد تولید این شرکت در بهار امسال ۱۰۷ دستگاه بوده، در حالی که بمی‌ها در سه ماه ابتدایی سال گذشته حتی یک دستگاه خودرو نیز تولید نکرده بودند. در نهایت اما سیف خودرو و سروش دیزل مپنا نیز به ترتیب ۳۲ و ۹۲ دستگاه تیراژ در بهار امسال داشته‌اند که اولی افت کرده و دومی کاهش داشته است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین