به گزارش خودرونامه، فرشاد مقیمی افزود: یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلتفرمهای مشترک است. وی تاکید کرد: در راستای تحقق این هدف، ایران خودرو، طراحی خودرویی در کلاس A پلاس با موتور سه استوانه -که دی ماه سال گذشته رونمایی شد- را آغاز کرده است. طراحی این نوع خودروها خاص و ویژه بوده و تمام استانداردها و شرایط روز را دارا هستند و به گونه ای طراحی شده اند که کمترین هزینه را در بحث مربوط به تولید خواهند داشت. وی اضافه کرد: طراحی نمونهای از این خودرو با پلت فرم موتوری جدید که پیشرانه سه استوانه را برای آن در نظر گرفتیم، به پایان رسیده و نمونهای از آن ساخته و وارد فاز طراحی مفهومی شده است که ظرف چند ماه آینده به سرانجام میرسد. مقیمی با بیان اینکه تلاش شده در طراحی خودروی مذکور هزینهها کاهش یابد، ادامه داد: تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده این نوع خودرو است زیرا هرچه تولید افزایش یابد، هزینه تمام شده کاهش پیدا می کند.
مقیمی با بیان اینکه در تولید این خودرو نگاه بر این است که طراحی و ساخت در داخل انجام شود، ادامه داد: در تولید این خودرو از ظرفیت شبکه تامین ایران خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک گرفته شده است.
به گفته مقیمی امکان صادرات این خودرو نیز فراهم خواهد شد زیرا در حال حاضر نیازمندی به امثال آن در بازارهای کشورهای همسایه احساس میشود. وی درباره کیفیت خودروی ارزان قیمت ایران خودرو نیز تصریح کرد: هرچند شاید در سالهای گذشته به دلیل عمل به تعهدات، تمرکز چندانی بر کیفیت خودرو وجود نداشت اما از سال گذشته روی این موضوع تمرکز کرده ایم. مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه نمیتوان از یک تولیدکننده انتظار داشت با وجود تولید به همراه زیان، برای ارتقای کیفیت برنامهریزی کند، ادامه داد: باید برای کیفیت هزینه شود، این در حالی است که زیان مانع کیفیت و توسعه است. نمی توان با وجود زیان، توسعه یافت زیرا توسعه به سرمایه گذاری نیاز دارد و این سرمایهگذاری باید از محل سود اتفاق بیفتد.
منبع:خانه ملت
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست