جمعه 7 ارديبهشت 1403-20:7 شمسی /4/26/2024 8:07:41 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:17243
  • زمان انتشار:سه شنبه 25 شهريور 1399-16:42
وزارت صمت اعلام کرد

وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی را که به مرداد امسال مربوط می شود، اعلام کرد. 
کیفیت مردادی خودروها

به گزارش خودرونامه، در این گزارش که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آن را تهیه کرده، سطح کیفی انواع خودروهای داخلی سبک و سنگین با توجه به امتیازات منفی آنها و در قالب ستاره بندی، اعلام شده است. بر این اساس، در گروه خودروهای سبک، پنج محصول توانستند چهار ستاره کیفی به دست بیاورند، ضمن آنکه 27 خودرو سبک سواری و وانت دیگر، سه ستاره کیفی به خود اختصاص دادند.
طبق این گزارش، در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت و فهرست قیمتی یک، وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی شرکت ایران‌خودرودیزل با دریافت سه ستاره کیفی، بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را به خود اختصاص داد. در فهرست قیمتی دو، گروه خودروهای سبک و در بخش وانت نیز وانت‌های‌ نیسان ریچ شرکت زامیاد، سایپا ۱۵۱ شرکت بُن‌رو و وانت‌های مزدا کارا ۲۰۰۰ تک کابین و مزدا کارا ۲۰۰۰ دو کابین تیپ ۳ شرکت بهمن‌موتور موفق به کسب سه ستاره کیفی شدند. در همین گروه، وانت آریسان شرکت ایران‌خودرو دیزل و وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ دو کابین شرکت بهمن‌موتور با کسب دو ستاره کیفی در رده بعدی جای گرفتند و وانت نیسان‌های تک سوز و دوگانه سوز شرکت زامیاد توانستند یک ستاره کیفی را از آن خود کنند.
در گروه سبک بخش سواری نیز خودروی پژو ۲۰۰۸ شرکت ایران‌خودرو موفق به دریافت پنج ستاره کیفی شد و بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد. این خودرو در فهرست قیمتی دو قرار دارد و در این لیست هایما اس 7 اتوماتیک ایران‌خودرو خراسان نیز چهار ستاره کیفی را از آن خود کرد. همچنین جک اس۵ و جک اس۳ کرمان‌موتور نیز در این فهرست قیمتی سه ستاره‌ای شدند، درست مانند محصول مونتاژی سیف خودرو و تیگو5 مدیران خودرو. در این گروه و این کلاس قیمتی ام. وی. ام ایکس۳۳ اس مدیران خودرو نیز دو ستاره کسب کرد.
همچنین در سطح قیمتی چهار، خودروهای پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۷ اس.دی و دناپلاس از ایران‌خودرو و برلیانس اچ۲۳۰ پارس‌خودرو هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند. در این فهرست قیمتی، رانا، پژو ۲۰۶ اس.دی، پژو ۲۰۶ و دنا همگی از محصولات ایران‌خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و پژو ‌پارس اتوماتیک ایران‌خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره شد. همچنین سمند ایران‌خودرو تبریز، خودروهای پژو پارس ایران‌خودرو مرکزی، پژو پارس ایران‌خودرو خراسان، پژو پارس ایران خودرو فارس، پژو پارس ایران‌خودرو مازندران و پژو پارس صنایع خودروسازی فردا همگی سه ستاره کیفی را از آن خود کردند. پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان نیز دو ستاره کیفی به دست آورد. در سطح قیمتی پنج نیز پراید 131 پارس‌خودرو دو ستاره کیفی به دست آورد. همچنین کوییک آر پارس خودرو، کوییک معمولی، تیبا ۲، ساینا و تیبای معمولی نیز موفق به دریافت سه ستاره کیفی شدند. در بخش خودروهای تجاری اما کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR85 بهمن‌دیزل و کامیونت ایسوزو NPR۷5K بهمن‌دیزل، چهار ستاره کیفی به دست آورند، اما کامیونت الوند سایپا دیزل و شیلر بهمن دیزل سه ستاره شدند. در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR۷5M بهمن دیزل چهار ستاره کیفی به دست آورد. کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل هم صاحب سه ستاره کیفی شد. در بخش کشنده‌ هم فوتون 4Auman H ایران خودرو دیزل توانست چهار ستاره کیفی را به دست آورد و کشنده FAW J6 سیباموتور نیز سه ستاره شد. در بخش مینی‌بوس نیز مینی‌بوس ایسوزو سحر بهمن‌دیزل چهارستاره کیفی به دست آورد و شیلر این شرکت هم در فهرست چهار ستاره ها قرار گرفت.
در نهایت در بخش اتوبوس بین شهری نیز اسکانیا ۴۲۱۲ مارال از تولیدات عقاب افشان، چهار ستاره به دست آورد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین