يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-2:50 شمسی /4/28/2024 2:50:57 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1541
  • زمان انتشار:يکشنبه 26 آذر 1396-23:9
محمد نهاوندیان در گفت و گو با خودرونامه خبر داد:

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: سیاست دولت در قبال صنعت خودرو حمایت با ابزار تعرفه بوده و اعتقاد دارد که تعرفه واردات در همین حد مناسب و با هرگونه ممنوعیت در واردات مخالف است.
موافق تعرفه فعلی و مخالف ممنوعیت واردات خودرو هستیم

محمد نهاوندیان در حاشیه دومین کنفرانس اقتصاد ایران در گفت و گو با خودرونامه با بیان اینکه دولت نگاه درآمدزایی به تعرفه ها ندارد گفت: ما بر این باوریم که بهتر است با ابزرا تعرفه از تولید داخلی حمایت کنیم اما با ممنوعیت واردات هم مخالف هستیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه های 90 تا 125 درصدی صحت دارد یا خیر، افزود: من به رقم خاصی اشاره نمی کنم اما در جریان هستم که وزارت صنعت پیشنهادهای خود را در این رابطه به هیات دولت ارائه کرده است.

نهاوندیان گفت: در مورد صنعت خودرو بر این باوریم که بهتر است از این صنعت با ابزار تعرفه حمایت کنیم که به نظر می رسد تعرفه فعلی واردات خودرو برای حمایت از صنعت خودرو مناسب است.

او افزود: دولت البته با هر بندی که به ممنوعیت واردات بیانجامد مخالف است و به این موضوع اعتقاد دارد که با ابزار تعرفه بهتر می توان رقابت را بالا برد و صنعت خودرو را کارآمد کرد حال آنکه ممنوعیت در واردات خودرو را نمی پسندد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین