شنبه 15 ارديبهشت 1403-16:58 شمسی /5/4/2024 4:58:10 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1423
  • زمان انتشار:سه شنبه 7 شهريور 1396-17:33

داتسون گو لایو که یک خودروی مفهومی جدید هیجان‌انگیز است در نمایشگاه بین‌المللی خودروی گایکیندو در اندونزی به نمایش گذاشته می‌شود.
خودرو داتسون گو لایو را بیشتر  بشناسید

به گزارش خودرونامه، همانطور که از نام این خودرو پیداست، بر پایه مدل محبوب داتسون گو ساخته شده است. با‌ این‌حال در نگاه اول می‌توان دریافت که این هاچبک کوچک یک خودروی کاملا متفاوت است و مخصوص جوانان اندونزی طراحی شده؛ جوانانی که تغییردادن و اسپرت‌کردن خودروها به بخشی از زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

مدیر طراحی داتسون آقای کِی کیو می‌گوید: اگر بتوان داتسون گو لایو را در یک کلمه خلاصه کرد، آن کلمه «سبک آزادانه» خواهد بود. این خودرو بیانگر دیدگاه سرگرم‌کننده، آزادانه و معناداری است که علاقه‌مندان به خودرو در اندونزی نسبت به خودروهایشان دارند. جاکارتا مکان بسیار هیجان‌انگیزی است و ما قصد داشتیم انرژی و شور و اشتیاق مردم این شهر را با این خودرو به نمایش بگذاریم. داتسون گو لایو برای نمایش دیدگاه آزادانه رانندگان جوان در اندونزی و شخصیت چندگانه داتسون گو خلق شد. به طور خلاصه باید گفت این خودرو با هدف سرگرمی، شادی و جذابیت خلق شده است.

در نگاه اول واضح است که نمای خارجی گو لایو طوری طراحی شده تا بازتاب دیدگاه و فرهنگ رایج در میان جوانان امروزی در اندونزی باشد. به عنوان مثال سبک استتارگونه رنگ بدنه این خودرو بر اساس رنگ‌ها و الگوهایی است که در بسیاری از لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم مد امروزی یافت می‌شوند. استفاده از رنگ زرد روشن در سرتاسر بدنه باعث می‌شود این خودروی مفهومی در هر جمعی متمایز باشد.

سبک طراحی بدنه گو لایو شخصیت کاملا متفاوتی نسبت به داتسون گو به نمایش می‌گذارد و این هاچبک ۵ در کوچک را تبدیل به یک خودروی جاده‌ای اطمینان‌بخش و نیرومند می‌کند. اکنون جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگ و جسورانه به همراه چراغ‌های جلوی کوچک و مورب از ویژگی‌های برجسته نمای جلو خودرو هستند. برآمدگی قوس گلگیرها که الهام‌گرفته از میراث طراحی داتسون هستند نمای ظاهری خودرو را عریض و عضلانی جلوه می‌دهند.

داتسون گو لایو نمای نیم‌رخ متفاوتی دارد که بلند و شکیل است. هدف اصلی آن ایجاد یک خودروی منحصر به فرد و هیجان‌انگیز است. صرفنظر از بزرگ بودن درهای جلو و عقب، به لطف ارتفاع بلند سقف و کف خودرو سوار و پیاده‌شدن از آن بسیار آسان است. برای حفظ ترکیب عضلانی خودرو، داتسون گولایو با رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی عرضه می‌شود که پره‌های آنها برای هماهنگی با بدنه به رنگ زرد هستند. آقای کیو گفت که این چرخ‌ها و تایرها با فاق بلند را برای نمایش ماهیت متفاوت گو لایو انتخاب کرده است که بیشتر تصویر یک خودروی شاسی‌بلند و پاگنده را به آن می‌دهد تا یک خودروی اسپرت و مسابقه‌ای.

هنگامی که از نمای نیم‌رخ به رکاب‌های جانبی اسپرت این خودرو بنگرید، خواهید دید که بسیار زیبا هستند. ارتفاع بلند قسمت عقب این تصور را ایجاد می‌کند که این خودرو پیوسته درحال حرکت رو به جلو است و چراغ‌های عقب مربعی و بزرگ، سپر قطور عقب و باله عقب جذاب آن که روی سقف نصب شده، این تصویر را تکمیل می‌کنند.

آقای کیو گفت: ما قصد نداشتیم فقط یک طرح اسپرت با ارتفاع کم و عرض زیاد داشته باشیم زیرا چنین طرحی در دنیای امروز بسیار عادی و قابل پیش‌بینی است. بلکه می‌خواستیم ثابت کنیم که طراحی این خودرو تاثیر عمیقی در مشتریان ما می‌گذارد. مالکان داتسون گو لایو، نگرش خود را از طریق خودروهایشان بیان می‌کنند.ما این موقعیت را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا شور و اشتیاق خود را به نمایش بگذارند.

با اینکه داتسون گو لایو با هدف عرضه به مشتریان اندونزی طراحی شده، آقای کیو می‌گوید که این خودرو مناسب برای تمام افراد در جهان است که دوست دارند تعطیلات آخر هفته را با جنب‌و‌جوش و تکاپو سپری کنند؛چه یک رانندگی تفریحی طولانی، یا سپری‌کردن وقت خود در یک مرکز خرید بزرگ.

آقای کیو گفت: گرچه این خودروی هیجان‌انگیز بیشتر برای قوام بخشیدن به سبک طراحی و بیان زبان طراحی آینده داتسون طراحی شده، اما واقعا می‌تواند یک خودروی باارزش برای مالکان باشد و سلایق شخصی و سبک زندگی آنها را به نمایش بگذارد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:مجله آنلاین نیسان ایران

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین